Miasm – Dark Roads (EP/Pre-album) – 2012

.

.

6.4

.

یک هفته پیش شخصی بنام Jeremiah Savage پیامی در صفحه فیسبوک بلاگ برایم ارسال کرد که حاوی اطلاعاتی از خودش بعنوان یک موزیسین و لینک دانلود آلبوم پروژه انفرادی اش تحت عنوان Miasm بود. ایشان از من خواستند که آلبوم را گوش کنم و نقدی از آن در بلاگ منتشر کنم. در اینجا باید خوشحالی خود را از این موضوع ابراز کنم که موزیسین های غیر ایرانی نیز به بلاگ توجه دارند و دیگر اینکه این موضوع دو بار دیگر نیز اتفاق افتاده است. یک گروه دوم متال ایتالیایی و یک گروه پراگرسیو آلمانی نیز درخواست های مشابهی داشتند که بدلایلی از آنها پستی ننوشتم ولی هر کدام از دوستان اگر مایلند می توانند با من در ارتباط باشند تا لینک آلبوم ها را برایشان ارسال کنم و آنها نقد خود را بنویسند تا نقدشان به نام خودشان در بلاگ منتشر شود. Miasm آخرین پروژه موزیسین آمریکایی Jeremiah Savage است. آنطور که Jeremiah در پیغامش گفته وی در حال کار بر روی آلبومش است و این ای پی را که شامل شش آهنگ است بعنوان مقدمه ای بر آلبوم اصلی منتشر کرده است. موسیقی Miasm را در یک کلام آرت راک می دانم که وکال آن آوایی است. به نوعی ترکیب Art rock و Shoegaze . حس می کنم اگر صدا آوایی تر و مبهم تر از نسخه کنونی بود فضا خیلی به شوگیز و دارک امبینت نزدیک تر میشد وشدت تاثیر گذاری اش افزایش می یافت. صدای بیس گیتار کمی نا پخته و خام به نظر میرسد. در بعضی ترک ها خواننده بلاتکلیف می خواند. ملودی های گیتاری که در بک گراوند می شنویم اکثرا دلربا هستند. تمپوی تمام آهنگ ها پائین است. مشخصا با یک شوگیز مواجه ایم. نگاهی گذرا به عنوان آهنگ ها و متن اشعار نشان می دهد موزیسین علاقه زیادی به فلسفه، هنر و علم دارد. مفاهیمی فلسفی چون عدم و ریشه آن به نظر موضوعات مورد علاقه موزیسین هستند. این ای پی از لحاظ مفهوم و شعر بسیار پخته تر و قوی تر از بخش موسیقیایی اش است. فضاسازی های آلبوم خوب و تاریک از آب درآمده است اما گاهی اوقات صدای خواننده فضا را خراب می کند. در کل می بایست گفت این ای پی کاملا ارزش شنیدن دارد ولی تمام آهنگ های این آلبوم یک چیزی کم دارند. نمی دانم آن چیست!

.

مرداد 1391 – یزدان محمدجانی

.

.

Facebook

Bandcamp
.

.

