Pantera – The Will To Survive – 2010

برام عجیب بود ! پنترا ؟ آهنگ جدید ؟ خیلی وقت بود خبری از پنترا نبود . گروه ثرش پاور متال دهه هشتاد . طبق معمول در حال وبگردی بودم و تو وبسایت های موسیقی می چرخیدم . آهنگ Cowboys From Hell پنترا هم پخش میشد . یهو گفتم یه سری به وبسایت پنترا بزنم .خبری رو دیدم که باورم نمیشد . آهنگ جدید و منتشر نشده پنترا !!! . The Will To Survive . برای من و خیلی های دیگه پنترا و چند گروه ثرش متال دیگه نماد دوران نوجوونی مون هست . دورانی که اینترنت پاش به زندگی ماها وا نشده بود . موبایلی نبود . خبری از تکنولوژی های امروز نبود . موسیقی ثرش متال اون موقع حرف اول رو بین بچه های اهل موسیقی راک و متال میزد . آرشیو من چندین نوار کاست بی کیفیت بود . آلبوم هایی از متالیکا ، منووار ، پنترا و آیرون میدن و … همه گروههای دهه هشتادی که یجورایی حکم خدا رو واسم ایفا می کردن . برخلاف موسیقی به مراتب ملودیک تر متالیکا موسیقی پنترا آغشته به انواع المنت های خشونت بار بود !!! . دوستی اون موقع ها می گفت عمرآ نمی تونی چند روز پشت هم پنترا گوش بدی ! پرده گوشت پاره میشه ! موسیقی ضربتی ، خشن و تند پنترا ، سولوهای دیوانه وار Dimebag مرحوم ، جیغ های فیل آنسلمو ، ضربت های قدرتی درامز وینی پل با خاطرات دوران نوجوونی من گره خورده !!! پس الان که اسم پنترا رو میشنوم ناخودآگاه فلش بکی میزنم به گذشته ، گذشته ای سراسر هیجان ، خشم و اعتراض ! نمیدونم این آهنگ جدید کی ضبط شده ( جایی اطلاعاتی راجع به این آهنگ پیدا نکردم ، اگه کسی فهمید ما رو هم در جریان بذاره) اما حس می کنم Dimebag گیتارش رو زده . چند روزی هست که کاملا دارم با خاظراتم زندگی می کنم ، امیدوارم کسانی که مثل من با گروههای ثرش متال و هوی متال دهه هشتاد زندگی کردند با شنیدن این آهنگ یاد خاطرات جالب گذشته شون بیفتند . خاطراتی که پر است از هدبنگ های مخفیانه هنگام گوش دادن موسیقی ، ترشح بیش از اندازه آدرنالین هنگام دیدن کنسرت این گروهها و پروراندن هزاران هزار آرزوی جذاب ! فرم این آهنگ کاملا فرم پنترای قدیم ه با برخی تفاوت ها . یادش بخیر کنسرت مسکو 1991 اجرای دیوانه وار پنترا و اداهای عجیب و غریب فیل و دایمبگ ! واقعا گیتاریست عجیب و متبحری بود . یادش گرامی .