Exclusive Interview With Anathema+Download New Album

مصاحبه اختصاصی یک ایرانی با دنی کاوانا گیتاریست گروه آناتما

و

دانلود آلبوم جدید

Psychedelia Music E-Zine Exclusive Interview With Daniel Cavanagh


یزدان محمدجانی

همه ما گروه اسطوره ای آناتما رو میشناسیم و با موسیقی اونها زندگی کردیم . همه مون سالهاست منتظر آلبوم جدید اونها هستیم . این آلبوم برای خودش ماجراهایی زیادی داشت اما بالاخره قراره این آلبوم کمتر از یک ماه دیگه بطور رسمی منتشر بشه . اسم آلبوم هم مشخص شده و ترک لیست آلبوم هم منتشر شده (1) . مصاحبه های زیادی از این گروه منتشر شده که یکیش رو تو همین وبلاگ ( اینجا ) خوندید . اما اینبار قضیه یکم متفاوته . مصاحبه پیش رو مصاحبه Daniel Cavanagh ( کلیک کنید ) لید گیتاریست گروه با یه هموطن ایرانیه به اسم آقای صابر . این موضوع واقعا جای خوشحالی داره که خیل عظیم جوانان علاقه مند به موسیقی راک در ایران علیرغم همه محدودیت ها و موانع کار خودشونو انجام میدن . برای انجام این مصاحبه از آقای صابر متشکریم و مصاحبه رو با هم می خونیم . این مصاحبه تمام حق و حقوقش مربوط به آقای صابر هست و این وبلاگ تنها جایی هست که اونو منتشر کرده . پس لطفا سرقت ادبی نفرمائید ! . در ضمن ذکر این نکته ضروری است که تهیه کننده آلبوم ابرمرد موسیقی پراگرسیو حال حاضر دنیاست . استیون ویلسون . ( کلیک کنید و نیز اینجا ) . در ضمن می تونید آلبوم رو از لینک زیر دانلود کنید .


Download Anathema – We’re Here Because We’re Here

صابر : اوضاع چطوره دنی ؟ از آلبوم جدید چه خبر ؟

آلبوم جدید 31 ماه می به وسیله کمپانی K-Scope ( کلیک کنید ) بیرون میاد (2) . اطلاعات بیشتر هم روی سایت ( اینجا کلیک کنید ) موجود هست . ما خیلی از این آلبوم راضی هستیم و فکر میکنیم چند تا از آهنگ های این آلبوم جز بهترین کارایی هستن که تا حالا ساختیم و در کل هم این بهترین آلبوم ما خواهد بود .

صابر : آیا برای آلبوم جدید ویدئو هم ساخته میشه ؟

انتظار دارم که دو تا ویدئو بسازیم و اگر امکانش فراهم بشه میخوایم ویدئویی بسازیم که در اون نشون بدیم آزادی رو میشه در درون خودمون جستجو کنیم حتی در شرایط سخت ، کشورهای جنگ زده یا در کشورهای صنعتی که مشکلات جدی دارند .

صابر : آیا باید یه دوره هفت ساله دیگه هم برای آلبوم بعدی صبر کنیم ؟

نه،مطمئنم بعد از پایان آلبوم حدودا دو سال بعد یه EP و یه آلبوم میدیم .

صابر : با توجه به اینکه آناتما از روزی که شروع به کار کرد همواره در حال تغییر بوده ، در حال حاضر جهت گیری موسیقیایی گروه به کدام سمته ؟ آیا برگشتی به سبک دوم دث متال خواهید داشت ؟

لطفا به آلبوم جدید گوش کنید تا جواب این سوال رو بگیرید ،ن یاز نیست من چیزی بگم .

صابر : و در کنار تغییر سبک آیا تغییری در عقاید و نگرش شما نسبت به زندگی ، مردم ، جهان و … هم به وجود آمده ؟

فکر کنم من تبدیل شدم به یه انسان فلسفه گرا اما باید بگم هر چه قدر بیشتر یاد میگیرم اطمینانم نسبت به اونچه که میدونم کمتر میشه . خیلی از وقتم رو صرف تفکر درباره زندگی میکنم و به نظرم طبیعت جهان به نوعی با طبیعت درون ما در ارتباط هست و این ارتباط چیزی فراتر از مرزهای زمان و مکانی هست که ما میشناسیم . نکته جالب اینجاست که ما قادریم رویاهای شیرینی داشته باشیم و اونها رو به واقعیت تبدیل کنیم . امیدوارم همه روزی اینجوری فکر کنن .

صابر : موسیقی شما به نوعی همواره غمگین بوده آیا در آینده هم این غم رو در موسیقی آناتما میبینیم ؟

به آلبوم جدید گوش کنید و خواهید دید که موسیقی ما آنچنان دیگه غمگین و افسرده نیست . در عوض بسیار جذاب و عمیق و احساسی هست . دیگه احساس نیازی برای نوشتن آهنگ های غمگین نداریم .

صابر : درباره موسیقی متالی که در حال حاضر ارائه میشه چی فکر میکنی ؟

خوب الان به ندرت درباره همچین مسئله ای فکر میکنم اما اگر آلبوم جدید رو با کارهای گروههای دیگه مقایسه کنم به نظرم ما از همشون بهتریم .

صابر : تعریفت از موسیقی خوب چیه ؟

موسیقی خوب روح آدمی رو به طبیعت درونی و روحانی اش نزدیک میکنه اما موسیقی وظایف و عملکردهای زیادی داره . ورای موسیقی نوریه که در حقیقت روشن نیست ، یه وجود ، یه چیزی که فقط وقتی درکش میکنی که آنالیز و بررسی اش نکنی . این نور همون وجود ما و وجود آدما و چیزهایی هست که دوروبرمون هستند . این موسیقی عطرآگین هست و وقتی کسی اونو حس میکنه همونجایی میره که اون نور وجود داره . بنابراین برای اینکه توصیفش کنم میگم این موسیقی جادویی هست . (3)

صابر : نظرت درباره موسیقی و تجارت چیه ؟ یه گروه باید تا کجا به مسائل مالی اهمیت بده ؟

به نظرم حس خوبیه وقتی که بتونی از طریق موسیقی خرج زندگیت رو دربیاری و من دراین باره خیلی خوشحالم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشه . یه گروه یا حداقل مدیر گروه باید نسبت به این مسائل اهمیت بده چون اگر این کار رو نکنه دیگران مطمئنا سوء استفاده میکنن .

صابر : از اونجایی که من طرفدار متالیکا هم هستم می خواستم نظرت رو راجع به DM بدونم . (4)

خوب یه بار گوش دادم آلبوم رو و این کار بازگشتی به فرم ایده آلشون بود . من خیلی از کاراشون رو دوست دارم اما در انتها این گروه رو یه عده دیگه باید دوست داشته باشن نه من .

صابر : روی چه قاعده ای بعضی از آهنگ های آلبوم رو تو میخونی؟

بعضی مواقع بعضی از آهنگها با صدای من همخونی داره و اگر اینجوری بشه خوب من اونو میخونم . من خوندن رو دوست دارم به همین دلیل دوست دارم کنسرت های آکوستیک داشته باشیم .

صابر : میتونی در یه جمله بگی آهنگ های آناتما چطور ساخته میشن ؟

خوب ساده است یه نفر یه آهنگ رو میسازه و بقیه میان تا تغییرش بدن ها ها ها …

صابر : بهترین آلبوم اناتما به نظرت کدومه ؟

مطمئنا We’re Here Because We’re Here .

صابر :  لطفا دو تا از آهنگ های مورد علاقت از کل آهنگ های گروه و یه آهنگ مورد علاقت از آلبوم جدید رو بگو ؟

آهنگ های Flying و Are You There ( نسخه آکوستیک) و آهنگ Dreaming Light از آلبوم جدید .

صابر :  نظرت درباره مردم ایران چیه ؟ حرفی داری باهاشون ؟

هیچ وقت دست از تلاش برندارید ، تمام کسایی که دوربرتون و در حکومتتون هستند رو ببخشید کسایی که حرص و آز چشماشون رو کور کرده . اونا نتیجه ی اعمالشونو( Reap Their Karma ) رو میبینند . شما روح خودتون رو صاف و پاک نگه دارید .

صابر :  دوست داری توی ایران یه اجرا داشته باشید ؟

مطمئنا خیلی .

صابر :  ممنون که جواب دادی و مواظب خودت باش دنی .

پ.ن. : لینک های مرتبط با گروه آناتما :

لینک سایت رسمی آناتما

لینک صفحه آناتما در ویکی پدیا

لینک صفحه این آلبوم در ویکی پدیا

لینک پروفایل آناتما در سایت لست اف ام

لینک مای اسپیس رسمی آناتما

لینک صفحه آناتما در کی اسکوپ

1 . ترک لیست آلبوم جدید به نقل از سایت رسمی گروه

1. Thin Air

2. Summernight Horizon

3. Dreaming Light

4. Everything

5. Angels Walk Among Us

6. Presence

7. A Simple Mistake

8. Get Off, Get Out

9. Universal

10. Hindsight

2 . این ساب لیبل برای اونایی که پراگرسیو کارن خیلی معروفه . اونجوری که تو ویکی پدیای انگلیسی نوشته ( اینجا ) این لیبل اختصاصا کار گروههای Post-Progressive رو منتشر می کنه . گروههای فوق العاده ای مثل Anathema ، Blackfield ، Engineers ، Lunatic Soul ، No-Man ، North Atlantic Oscillation ، Nosound، Porcupine Tree ، Richard Barbieri ، Steven Wilson ، The Pineapple Thief رو منتشر کرده .

3 . در این زمینه بخوانید ( اینجا کلیک کنید )

4 . اشاره به آلبوم آخر متالیکا یعنی Death Magnetic . در زمینه بخوانید نقد این آلبوم را از اینجا . ضمنا برای دانلود این آلبوم اینجا کلیک کنید .

