Metallica – Death Magnetic – 2008
با سلام خدمت دوستان و علاقه مندان به موسیقی راک و متال .
بالاخره نهمین آلبوم استودیوئی متالیکا منتشر شد !!! . حواشی پیرامون انتشار این آلبوم بسیار زیاد بود . همانطور که می دانید یک فروشگاه فرانسوی بطور غیرقانونی اقدام به فروش یک نسخه از آلبوم درست یک هفته قبل از انتشار رسمی آن می کند و آلبوم به نوعی لو می رود و کپی غیر قانونی آن در اینترنت پخش می شود . این نقد سه قسمت شده است . قبل از انتشار ، حین انتشار و بعد از انتشار آلبوم .
قسمت اول : نقد و بررسی حواشی ، اخبار و موسیقی گروه قبل از انتشار آلبوم جدید
سرنوشت متالیکا برای من و خیلی ها مهم بوده چرا که متالیکا به نوعی برایمان الهام بخش و تآثیر گذار بوده و نوع نگرش ما را به موسیقی متال تغییر داده است . بیایید نگاهی گذرا به گذشته بیاندازیم . گروه متالیکا در دهه 80 میلادی شروع به کار کرد . آنها با بیسیت افسانه ای و مغز متفکر خود یعنی کلیف لی برتون دست به خلق شاهکار های تاریخ موسیقی متال زدند . کلیف در یک سانحه اتومبیل جان خود را از دست می دهد . متالیکای دهه 90 میلادی شروع می شود . گروه استایل ظاهری خود و سبک موسیقی خوشان را تغییر دادند . واقعآ چه اتفاقی افتاده ؟ خیلی ها از کوتاه شدن موهای اعضای گروه و تغییر سبکشان راضی به نظر می آمدند . اما واقعیت چیست ؟ دهه 90 نیز به پایان خود رسید . قدم به هزاره سوم گذارده ایم . جیسون نیوزتد در ابتدای این هزاره گروه را ترک می گوید . حالا دیگر موهای آنها کوتاه مانده و به شدت پولدار شده اند . شهرت آنها فراگیر شده است . همه و همه آنها را می شناسند حتی آنهائیکه کمترین درک و تجربه را از موسیقی متال دارند . اختلافات درون گروه به اوج خود رسیده است . جیمز آلن هتفیلد درگیر مسئله اعتیاد به الکلش می شود . همه چیز در بدترین وضعیت خود قرار دارد . در این هنگام انتشار یک آلبوم شاید خنده دار ترین کار ممکنه باشد . بله . متالیکا آلبوم خود را روانه بازار می کند . St Anger . افتضاح مطلق .
منتقدین موسیقی این آلبوم را آلبوم ضعیفی شمردند و نقد های بدی شامل حال آلبوم می شود . آلبوم واقعآ ضعیف بود !!! . اعضای گروه نیز می دانستند که چه آلبوم افتضاحی منتشر کرده اند و به این موضوع اعتراف می کنند . اوضاع آرام می شود . همگان با دیدن یک دی وی دیSome Kind Of Monster ) – یزدان محمدجانی ) متوجه شرایط وخیم هنگام ساخت آلبوم می شوند تا اینکه از سال 2006 خبرهائی از انتشار آلبوم جدید متالیکا به گوش می رسد . مشتاقان آلبوم جدید بیشمارند علیرغم اینکه بعد از St Anger به شدت از شمار هواداران گروه کاسته شده است . دو آهنگ جدید با نام های New Song و The Other New Song ( یا New Song 2 ) در کنسرت های گروه نواخته می شوند و اینگونه به نظر می رسد این 2 آهنگ در آلبوم جدید خواهند بود . این دو آهنگ به شدت مزخرف بودند . از همین زمان زمزمه هایی راجع به تاریخ انتشار آلبوم جدید به گوش می رسید . سال گذشته اعلام شد که آلبوم جدید سپتامبر 2007 منتشر خواهد شد ( یعنی تابستان 86 ) . اما این تاریخ به تعویق می افتد . حرف و حدیث و خبر و حاشیه زیادی درباره تاریخ انتشار آلبوم وجود داشت که باعث می شد متالیکا و آلبوم جدیدش همیشه در رآس خبرهای موسیقی باشند .
اعضای گروه به طور کاملآ حرفه ای و تجاری در رآس خبر ها بودند . اعضای گروه هر از چند گاهی ویدئویی از پروسه ساخت آلبوم منتشر کرده و میلیون ها بیننده را به سایت Youtube می کشاندند . آنها قواعد تجاری بازار را کاملآ رعایت می کردند . مصاحبه های فراوان اعضای گروه با مجلات و سایت های مختلف و ادعای شباهت زیاد این آلبوم به آلبوم های Master Of Puppetsو And Justice For All باعث می شد که هر روز بر اشتیاق هواداران افزوده شود و آنها اخبار مربوط به این آلبوم و کلآ گروه را با اشتیاق فراوان دنبال کنند . آنها بسیار حرفه به بازی پرداختند . گرچه اعتقاد دارم متالیکا با این همه شهرت احتیاجی به این همه جار و جنجال نداشت و آنها اگر آهنگ های خواننده پاپ ایرانی – اندی !!! – را هم کاور کنند باز فروش میلیونی خواهند داشت .
قسمت دوم : نقد و بررسی حواشی ، اخبار و موسیقی گروه حین انتشار آلبوم جدید
تا یک هفته قبل از انتشار آلبوم همه چیز به خوبی پیش می رفت و جو طوری مهیا شده بود که تمام توجهات متوجه این آلبوم باشد . تبلیغات فوق العاده وسیع بود . یک موزیک ویدئو از آهنگ The Day that Never Comesساخته و منتشر شد . ( در این موزیک ویدئو نیز بار دیگر آمریکائی ها فرشته نشان داده می شوند ! ) همه چیز کاملآ روتین و بازاری . هر روز خبر جدیدی از آلبوم بیرون می آمد . هر روز یک ویدئو در یوتیوب منتشر می شد . هر روز یک سینگل بطور رسمی منتشر می شد . جو کاملآ فوق العاده شده بود . درست یک هفته قبل از انتشار آلبوم همانطور که در مقدمه نیز بدان اشاره کردم آلبوم لو می رود . اعضای گروه طی مصاحبه ای از این اتفاق استقبال کردند !!! و آن را جزئی از زندگی نامیدند !!! .
قسمت سوم : نقد و بررسی حواشی ، اخبار و موسیقی گروه بعد از انتشار آلبوم جدید
منتقدان و کارشناسان موسیقی ، موسیقی دانان و برخی از شنوندگان بعد از درک این آلبوم !!! آن را به گوشه اتاق خود پرتاب کردند و آنرا یک اثر بسیار معمولی نامیدند . البته طبق معمول بعضی ها این اثر را شاهکار نامیدند !!! که زائیده هیجان این عزیزان از انتشار یک آلبوم از متالیکا بعد از 5 سال و بعد از این همه تبلیغات و ادعا و تعریف و تمجید بود . دقیقآ به یاد دارم که وقتی آن کثافت ( St Anger ) منتشر شده بود خیلی ها که آن زمان ( سال 2003 ) دوران بلوغ و گذار به جوانی را تجربه می کردند !!! آنزا را شاهکار نامیده بودند پس این امر در مورد آلبوم های تازه منتشر شده متالیکا کاملآ ! عادی است . به یاد دارید بعد از اینکه همه منتقدان و کارشناسان St Anger را مورد انتقاد شدید و منفی قرار دادند همه این عزیزان هیجان زده نیز گفتند آری متالیکا گند زد !!! . از متالیکا تنها چیزی که باقی مانده بود دوران استثائی و درخشانشان در دهه 80 ( دوران کلیف برتونی !!! ) بود که حرمت آنرا هم به راحتی شکستند . آنها ادعا می کردند که این آلبوم – Death Magnetic – در حد و اندازه های آلبوم های Master Of Puppets و And Justice For Allاست ( توضیح : یقینآ می دانید Master Of Puppets یکی از شاهکارهای تاریخ موسیقی متال است ) . آنها برای اینکه دوباره هواداران از دست رفته خود را ( از جمله خود من ) بدست آورند حتی به گذشته طلائی شان نیز رحم نکردند . ایکاش که این آلبوم شاهکار بود تا نه من این نقد را می نوشتم نه آنها به خودشان و هوادارانشان خیانت می کردند و همه از یک موسیقی خوب لذت می بردند . به نظر بسیاری از منتقدین موسیقی با مرگ کلیف برتون متالیکا نیز مرد . شخصآ چنین اعتقادی داشتم و دارم اما بر پایه ادعاهای پوچ افراد گروه سعی بر نفی این حقیقت داشتم اما دیگر نمی توان به این حقیقت پشت کرد . متالیکا با مرگ کلیف برتون مرد .
از خودتان این سوال را بپرسید که چه بر سر آنها آمده ؟ مگر تجاری شدن خلاقیت را از بین می برد ؟ خیلی از گروههای تجاری امروز که در جریان رایج موسیقی روز حرکت می کنند ( Main Stream ) و آلبوم به آلبوم بر خلاقیت و زیبائی کارشان افزوده می شود . پس تجاری شدن از خلاقیت آنها نکاسته . سوال دیگر آیا گذر زمان خلاقیت ، هنر و ابتکار را نابود می سازد ؟ جواب بسیار ساده است نه !!! . نمونه بسیار است . حالا پی به صحبت های جیمز هتفیلد در مورد کلیف برتون فقید بردید ؟ سازندگان موسیقی صدای آلبوم St Anger را کاملآ غیر حرفه ای و مضر برای گوش و شنوائی انسان دانستند . فرکانس صدای این آلبوم گوش انسان را آزرده می سازد و نزدیک به آستانه دردناکی گوش است اما دث مگنتیک علیرغم داشتن سولوهای فراوان !!! حس دردناکی را در پرده گوش ایجاد کرده و یک St Anger سولودار !!! را تداعی می کند . صدای جیمز بشده ضعیف شده است . وقتی اجرای لایو ارث 2008 را می دیدم هم خنده ام گرفته بود و هم افسوس می خوردم . یاد آل پاچینو می افتم هر وقت به موضوع اعتیاد به الکل جیمز و در نتیجه نابودی گلوی اوفکر می کنم . نکته دیگر در باب جاذبه مرگ !!!!!!! صدای عذاب آور درامز آقای لارس آلریچ است . نکته بارز در آلبوم قبلی تکنیک فوق العاده آقای لارس بود که هنوز هم شکی در آن نیست اما نکته منفی آلبوم قبلی صدای طبل گونه درامز آن آلبوم بود . حالا در جاذبه مرگ صدا تصحیح شده ولی تکنیک خاصی به چشم نمی آید و هیچ حرکت خارق العاده ای نیز به چشم نمی خورد و فقط تنها چیزی که عاید شنوده می شود جویده شدن اعصاب است !!! . ریتم های یکنواخت و اعصاب خورد کن پارت های درامز این آلبوم به یاد ماندنی ، به شدت خسته کننده ، مزخرف است و در همه آهنگ ها مشابه است .
کرک همت خیلی شاکی بود که در آلبوم قبلی سولو وجود ندارد . این نوید را به همه شما می دهم این آلبوم پر است از سولوهای بی هدف . ایقدر سولو می شنوید که خسته می شوید . کرک همت تمام عقده های فروخفته هنگام ساخت آلبوم قبلی را در پروسه ساخت این آلبوم ارضا نمود !!! . اما . وجود سولو و یا ساخت آهنگ های سرعتی و یا فریاد های آتشین و لیریک های اجتماعی و یا ریف های خیلی سنگین دلیل بر زیبائی نیست . سولو می تواند زیبا باشد و می تواند معمولی و بدون هدف باشد ( بعنوان نمونه سولوهای همین آلبوم جاذبه مرگ !!! ) . سرعت می تواند زیبا باشد می تواند به یکنواختی بیانجامد . مثلآ گروه Speed Power Metal دراگون فورس ( Dragonforce ) . همه آهنگ های این گروه به شدت سرعتی اند اما نهایتآ به شما حس خاصی نمی دهد جز یکنواختی . پس صرف وجود سولو و … بر زیبائی کار نمی افزاید همانطور که میتواند برعکس عمل کند و بشدت کار را از یک اثر معمولی به یک شاهکار تبدیل کند . به نظر می رسد افراد گروه یک موضوع بسیار بسیار کوچک را از یاد برده اند . آهنگسازی !!! .
و اما در باب ادعای اعضای گروه در مورد این آلبوم و قبل از انتشار این آلبوم و بررسی صحت و صقم این ادعاها باید بگویم تمامآ راست گفته بودند !!!!!!!!!!!! . تک تک بررسی می کنم . ادعا شده بود که این آلبوم مشابه آلبومهای Master Of Puppets و And Justice For Allاست . خوب بله . کاور آلبوم بشدت شبیه است ( اشاره به عکس گورستان ) . تعداد آهنگ ها کم است و از این نظر نیز شبیه است . مدت زمان آهنگ های زیاد است و از این نظر هم شبیه است . اما تفاوت ها بسیار ناچیزند !!!! . از لحاظ زیبائی شناختی اثر . تفاوت ها فقط در ظاهر اثر بوده و در موسیقی و باطن آلبوم هیچ شباهتی بین این آلبوم و شاهکار های دهه 80 وجود ندارد . تهیه کننده این شاهکار !!! آقای ریک رابین بوده اند ( Rick Rubin ) . ایشون حرف بسیار جالبی به اعضای گروه زده بودند تا آنها را به اوجشان برگردانند !!! و همه تیتر بزنند : Metallica Is Back . ایشون فرموده بودند که می خواهم بدانم آن زمان که Matser یا Justice را می ساختید به چه فکر می کردید ؟ می خواهم به آنها فکر کنید !!! . جواب این سوال کمی ساده است . آن زمان آنها جوانانی با شهرتی به مراتب کمتر از زمان حال ، ثروتی به مراتب کمتر از زمان حال ! و با دغدغه هائی به مراتب متفاوت با امروزشان !!! داشتند . کافیست به آلبوم های آن زمانشان گوش کنید و اشعارشان را بخوانید . اما الان آنها مرفهانی بی دردند !!! موسیقی شان روح ندارد . آیا دغدغه ای برای آنها باقی مانده ؟ آری . تجارت ، دغدغه امروز متالیکا ( نماینده رسانه ها و خائن به مردم ) . در مورد رسانه متالیکا با مرلین منسون هیچ تفاوتی ندارد . MTV از آنها حمایت می کند پس حمایت طرفداران لازم نیست !!! . یک مثال . گروه راک بریتانیائی ریدیوهد ( Radiohead ) قبل از انتشار آلبوم جدید خود کل آلبوم را در یک مکان غیر عمومی بطور ناگهانی و بی خبر اجرا می کند . آنها کل آلبوم را برای دانلود در وبسایت شخصی خود قرار می دهند . آنها نیز برای امرار معاش به پول نیاز دارند ماند هر انسان دیگری اما پول پرست نیستند . آنها از Napster شکایت نمی کنند . آنها دغدغه موسیقی دارند . موسیقی شان روح دارد . آلبوم جدیدشان یکی از بهترین های آنها از ابتدا تا به امروز بوده . خلاق تر و پخته تر از همیشه و با کمترین حاشیه .
متالیکا حتی نتوانست خود را تکرار کند و از گذشته خویش تقلید کند . آنها ادعا می کردند که این آلبوم فلان و بهمان است پس حداکثر آلبوم مشابه Master Of Puppets یا Justice For All میشد که اصلآ اینگونه نشد . متالیکا مرده چون روح موسقی آنها مرده . چون دغدغه های موسیقی آنها مرده . در یک جمله :
Metallica Is Not Back !!!
Metallica Is Dead
Metallica Is Not Back !!!
Metallica Is Dead
Metallica – Cliff Burton = Nothing
سلام. من هنوز آلبوم رو کامل نشنیدم ولی با این تیکش موافقم که دیگه روح نداره موسیقیشون شاید دیگه موسیقی برای اونا اولین دغدغه نباشه شاید اولین فکرشون تجارت شده باشه اجازه می خوام آلبوم رو دانلود کنم بعد درباره اش نظر بدم! فعلاً
هم شما هم اون منتقدین گوه خوردین همچین نظری در مورد متالیکا دادین.
متالیکا هر چی میگذره کاملتر میشه.
غضیه اعتیاد به الکل هم هیچ ربطی به آهنگهای که می خونه نداره.
METALLICA is forrrreeveerrr !!! and gonna F**K all enemies !!!!
نمیدونم این آلبوم که به پای کارای سابقش نمی رسه و نخواهد رسی گروه هایی که اسم بردی باید سن 50 سالگی اونارو دید نه الان باید دید با داشتن خونواده و فرزند اونا چیکار می کنن کارای الان اونارو با آلبوم مستر نه بلک مقایسه کن توهین مستقیم نباید کرد به نظر من برای یه گروه در این سن این کارا با این همه مشغله ی فکری در راسش خونواده میتونه یه آلبوم قوی باشه برای خدا حافظی و جبران آلبوم قبل در ضمن آمریکایی ها در اون موزیک ویدیو فقط سرباز بودن که درست جلوه داده شدن که اگه بخوای در این مورد هم حرف می زنیم ولی در کل آلبوم برای یه گروه با این شریط کاره خوبی بود و یزدان جان تو یه طرفه قضاوت میکنی و کل مساعل رو نگاه نمی کنی و گروه با سن اعضای 50 سال رو با 20 و 30 ساله ها مغایسه میکنی
در ضمن گروه دراگن فرس هم کارش قویه ولی به گرد پای کار های کرک در جونی نمی رسه در ضمن میخوام بری و کارهای کرک رو در همین آلبو به طور جداگانه گوش کنی با دقت به 50 ساله بودن و مشکلات اصلی نه فقط مالی
در ضمن کارای ریدیوهد به نظر من یه بچه بازیه محضه که سعی کرده خودشو شبیه گروه های بزرگ بکنه ولی خوب البته گروه قدیمی و قابل احترامین ولی همه ی آلبوماش به پای تک آهنگ وان از متالیکا نمی رسه
پاسخ با کامنت ها :
محمد جان : من هیچ مقایسه ای در مورد سن و سال نکردم فقط در مورد تجاری بودن مقایسه کردم با ریدیوهد که اونا همه مثل متالیکا دو دهه پنجم زندگی شون هستن . و زن و بچه دارن . و یه مقایسه با سولو که بحث سولو های صرف بود . امیدوارم منظورمو متوجه شده باشی . در ضمن من سولوی دراگون فورس را با سولو های کرک مقایسه نکردم . لطفآ متن رو دقیق بخون . ممنون
پاسخ با کامنت ها :
محمد جان : از تو بعید بود . ریدیو هد ادای گروه بزرگ رو در نمیاره چون خیلی بزرگه و شما هم ازشون خوشت نمیاد چون متال دوست داری . این گروه خدای آلترناتیو راک تاریخه . یکم مطالعه کن . یکم موسیقی گوش بده . فقط متال نمی تونه ارضا کننده باشه . اگه درک غیر متال وجود نداره نمیشه به راک توهین کرد . موسیقی راک خیلی باوقار تر از متاله عزیزم . لیریک هاشون . موسیقی شون . کلیپ هاشون . اونا فوق العاده هستن .
پاسخ با کامنت ها :
ممد رفیق پیسین : سلام محمد مایک عزیز . خیلی وقته خبری از خودت بم ندادی . دلتنگ شده بودم . تو پیجت هم همیشه کامنت میذاشتم و جویای احوالت بودم . اما
شما که به قول خودت خارج از ایران زندگی میکنی و احساس برتر بودن در امر موسیقی داری . از شما بعیده . عین بچه های 18 19 ساله حرف زدی . واقعآ که . ایرانی هر جا بره ایرانیه . مخصوصآ که مثل شما بره کویت پیشه عرب ها . بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت هم نشینی با عرب ها رو.
پاسخ با کامنت ها :
ممد رفیق پیسین : تمام کامنت شما توهین بود اما اگه کسی شما رو بشناسه بهتون خرده نمی گیره . از آدامائی مثل شما بعید که نیست عادی هم هست . شمائیکه از این مملکت فرار کردید و همش غلط اضافه می کنین . فرمودید :»مشکل متالیکا اینه که هر یارممدی از راه میرسه و نظر میده در موردش !
» نمی دونم شما مسئول حل مشکلات گروه متالیکا هستید ؟؟؟؟؟ اگه واقعآ حرفی دارید می تونید شما هم نقد خودتونو بنویسید . نوشتی که برای خودت متآسفی که فکر می کردی من یه چیزی بارمه . من که ادعائی نداشتم ولی من هم برات متآسفم که ادای آدمای با فرهنگ و روشن فکر رو در میاوردی و اینجوری نشون دادی عربی و ایرانی نیستی .
پاسخ با کامنت ها :
ممد رفیق پیسین : فرمودی :»یه مشت در دهاتی تازه به دورون رسیده 2 روز متالیکا رو به تقلید از قلی پسر همسایشون گوش دادن فکر کردن متالیکا دان شدند دیگه ! » به جمله هات نگاه کن . برای متالیکا باید متآسف بود با این طرفداراش !!!!!!!!!!!!
پاسخ با کامنت ها :
ممد رفیق پیسین : فرمودی :»به نظرم بری همون اندی گوش بدی بهتره !
یا علی ! »
جملاتت نشون میده که کی دهاتیه . یادمه همیشه دم از اسلام میزدی . آیا اینه رفتاری که پیامبر عضیم الشانت !!!!!!!!!! بت یاد داده ؟ شیعه که هستی تو کویت هم پیشه اون عربا زندگی میکنی بهتر از این نمیتونی حرف بزنی . موفق باشی . به قول خودت یا علی !!!!!!!!!!!!!!!!!!
HAIL you my friend !!!
یزدان خان به قول RAGE باید به بعضیا گفت:
Heads up,YOU FOOLS,Someone controls your head man
یه طرفه نباید با هیچ مسیله ای برخورد کرد.حتی اگه اون مسیله متالیکا باشه.
سلام داداشم خوبی ؟ میبینم که یه مشت خزوخیل شاخ شدن برات . تحویل مگیر بابا !!!
باید از متالیکا شناخت داشتو طز داد نه که یه عده نفهم بیانو در موردشون گوز گوز کنن . خودتو عشقست رفیق . کون لق بدخواهات ….
در کل قبل از اینکه باز بیام اینجا همونجا ازت معذرت خواستم اگر تند رفتم و سو تفاهمی شده و گفتم تو ماه رمضونی ارزش نداره کسیو ناراحت کنه آدم .. اونم بخاطر متالیکا !
بهر حال میبینم که برای کم نیاوردن اومدی عرب عرب کردی که نشان از کم اوردن در جواب دادنه تو مسنجره که ول کردی رفتی و حتی جواب ندادی .. در هر حال من ادامه نمیدم .. چون فکر کنم یا نخوندی حرفهای اخرمو .. یا اگر خوندی نخواستی جلو دوست رفیقات کم گذاشته باشی که در هر دو حالت فرقی نمیکنه .. من با خودم کنار اومدم .. تو چی ؟
ببین پسر خوب .. من قبل از اینکه این کامنتهاتو که در جواب کامنت من داده بودی بخونم .. یه سری مفصل بعد از اینکه منو ادد کردی بهت در مورد متالیکا شرح دادم که من با اینکه عشق متالیکام ولی نگفتم این آلبوم خداست و بی عیب .. ولی در عین حال هم چشم و گوش بسته و یه طرفه نگفتم آلبوم گند زده و متالیکا مرده !
بعدش هم در جواب اینکه گفتی من بهت اهانت کردم گفتم که منطور من از در دهاتی و یار قلی شخص تو نبود بلکه یه مشت بچه مچه ان که دو روزه متال رو از رو تقلید گوش دادن و نظر میدن در مورد متالیکا !
در ضمن .. شیعه بودن لیاقت میخواد .. من اسمی از دین کسی نبردم که اسم از اسلام و شیعه میاری !
یا علی گفتن هم نشون افتخاریه رو پیشونیم .. اگر هم معنیش دهاتی بودنه .. پس من بزرگترین دهاتی جهانم
اسم اوردن از اسلام و شیعه و … عرب و کمال کم آوردنه آقا یزدان !
از توی بچه مسلمون بعید بود که اینجوری رفتار کنی عین معاویه و یزید
یا علی !
در ضمن جپحتمآ میدونی که اینجا تو ایران همش برق میره منم نزاشتمو نرفتم این برق بود که رفت . به هر حال جای داداش بزرگمی و خدتم میدونی چقدر دوست دارم و احترمتم به من واجبه . من فقط شوکه شدم که به خاطر یه گروه به من توهین کردی . بازم دمت گرم . یا علی
شما برو ماسکتو بزن اسلیپنات گوش کن
منم همونجور که گفتم .. اصلا قصد توهین به تورو نداشتم یزدان .. اون حرفهای دهاتی و .. به صورت کلی بود نه در مورد شخص تو.. من اونقدر رک هستم که اگر بخوام بگم تو دهاتی هستی و فلان .. اسمتو میبرم که نبردم !
.. در کل جدیدا واقعا بچه مچه زیاد شده که دم از متال و متالیکا میزنه .. بوق هم حالیشون نیس .. تو همین دو روزه از همین حرفهاشون شنیده بودم که دیگه با خوندن حرفهای تو که عاشق متالیکا بودی .. واقعا بهم زور اومد .. چون آلبوم آخر متالیکا واقعا قشنگه .. برگشتن به سبک ثراش قدیمشون و این قابل حضم نیست برای همه کس.
در هر حال امیدورم نقدتو یه خرده منطقیتر بکنی .. چون آهنگهائی مثه All Nightmare Long + The Judas Kiss + The Day That Never Comes + Unforgiven III + The Appocalypse + Cyanide + That was Your Life …
اینها آهنگهای فوق العاده قشنگی هستند که فقط همون نایتمیر توش کار و زحمت 4 تا آهنگ کشیده شده !
درست نیست یکطرفه اینجوری به یه البوم قشنگ بتازی !
هضم
عجب . باشه میرم ماسک می زنم تا وقتی حرف میزنی بوی متعفن دهنت سرم رو نترکونه
سلام
تو خودتو ناقد میدونی؟
آفرین پسر خوب !
حالا دیگه دث مگنتیک (یا به قول تو مرگ مغناطیسی – یزدان محمدجانی )شد گند اره ؟
مشکل متالیکا اینه که هر یارممدی از راه میرسه و نظر میده در موردش !
قبول دارم که سینت انگر افت وحشتناکی بود برای متالیکا… ولی من بیشتر برای خودم متاسفم که فکر میکردم تو یه چیزی بارته !
یه مشت در دهاتی تازه به دورون رسیده 2 روز متالیکا رو به تقلید از قلی پسر همسایشون گوش دادن فکر کردن متالیکا دان شدند دیگه !
حیف این ارسال پر از اهانتت که بخوام نظرمو در موردش بگم !
به نظرم بری همون اندی گوش بدی بهتره !
یا علی !
پاسخ با کامنت ها :
آقای جیمز آلان هتفیلد !!!!!! در نظرشون فرمودن که ما …. خوردیم . واقعآ برای نسل جدید طرفدار موسیقی متال در ایران متآسفم که از این موسیقی فقط فحش و دیوانه بازی و تی شرت گروهها رو پوشیدن رو بلدن . به فحش دادنتو ادامه بدین . همین کارا ما رو عقب نگه داشته . جالبه که من نقد رو به زبان فارسی !!! نوشتم . ایشون گفتن متالیکا هر چه می گذره کاملتر میشه در حالیکه همه میدوننب ر عکسه . در ضمن شما مثل اینکه فامیل جیمزی !!! که اینجوری با فحش ازش دفاع می کنی . در ضمن الکل رو صدای جیمز تآثیر گذاشته نه روی موسیقی شون . به متن مراجعه کن !!!!
پاسخ با کامنت ها :
از دوست عزیزم محمد ممنونم که مثل دوست قبلی توهین نکرد و با احترام کامل به من عقایدم سلیقم و نظر کارشناس ها نظر خودشو اعلام کرد . در جواب شما باید بگم که شما میگی که نباید این آلبوم رو با مستر و … مقایسه کرد . درسته ولی اگر یادت باشه خود اعضای گروه این آلبوم رو با آلبوم های دهه 80 مقایسه کردن
پاسخ با کامنت ها :
محمد جان : همه گروهها مشغله فکری دارن مطمئن باش چون همه انسان هستن و دارن زندگی می کنن و تکثرآ زندگی خانوادگی هم دارن . وقتی میگی برای یک گروه در این سن و سال خوبه می فهمم که متن رو دقیق نخوندی . من گفتم مگه سن و سال رو ابتکار تآثیر منفی داره ؟ یا زندگی مشترک ؟ دیوید گیلمور رو نگاه کن . آیرون میدن رو نگاه کن . جوداس پریست رو نگاه کن تا خودت جواب خودتو داده باشی
yazadan jon che khabare baba ye jor migi engar metallica mikhaste sare maro shire bemale O az in harfa
khodaee albume badi nist manam awalesh khosham nayomad vali vaghti chand bar gosh kardam didam na rosh kar shOOde khodaee
All Nightmare Long + The Judas Kiss + The Day That Never Comes + Unforgiven III + The Appocalypse + Cyanide + That was Your Life
vaghean ghashangan
az to ke mige asheghe metallica bodi baeede
chon manam kheili doseshon daram
mooragheb bash toham toye in mOOje zede metallicaye jameye ma nayOOfti
in jamaat liaghateshon hamon rap khonaye bi khasiatan
خالی از هرگونه طرفداری از متالیکا من از اول آلبوم قبلی گفتم گند بود و هنوزم میگم و الان هم میگم این آلبوم قشنگه و بی احترامی بهت نباشه یزدان شما استاد مایی من این آلبومو قبول دارم و کاراشو دوست دارم
بازم میگم داداش بی احترامی نشه
راجب موسیقی راک خوب میتونم بگم که نگفتم گروه بزرگی نیست ولی من کارای led zeppelin يا pink يا the beatles يا the police يا the care يا nirvana رو قبول دارم و بهشون احترام شديدي ميزارم شايد تعداد كارايي كه از اينا شنيدم در حد همه ي كاراشون نباشه ولي هر چيزي شنيدم خيلي قشنگ بو و طرز فكر گروهاشونم خيلي قوي بود
هرچی بیشتر گوش می دم کمتر خوشم می یاد حرفت بدم نبود که گفتب الان با آهنگای قدیمیش که گذاشتمش کنار هم گوش می دم خیلی پایین تره یه جورایی حق با تو بود اصلا به کارای قدیمش نزدیک نیست به نظرم همون حرفت درسته متالیکا مرد یا حداقل بعد اون آلبوم فاجعه فقط یه دستو پا زده و مرده
سلام
دوست عزیز وافعا از شما بعیده که اینطوری قضاوت کنید
شما حتی به لیریکس ها هم تاختید
این البوم واقعا خیلی خوبه خیلی
شما چرا هی بحثه کلیف برتون خدابیامرز را میکشیذ وسط بلک البوم لود ری لود همه ی اینها ته البومن شما اینا رو نمیبینی
دوسته من از شما بعیده که این لغته مد شده رو به زبون بیارید ( متالیکا مرده – تموم شده ) این حرفها رو به زبون کسایی دیگه میاد خودتون که میدونید
چرا سعی میکنید این البوم رو تجاری نشون بدید متالیکا الان همه البومش تو سایته قبلا از اینکه البوم به صورته غیره قانونی هم منتشر بشه 3 تا از اهنگهارو گذاشته بودن قبل از انتشاره رسمی هم کله البومو گزاشتند
ایا مصاحبه ی لارس رو با بی بی سی نخوندید که گفت از اینکه البوم غیره قانونی پخش شده خوشحالیم
بقوله شما دیگه متالیکا انقدر پول داره که براش این چیزا مسعله ی نیست
واقعا صدای جیمز زیباست خدایی دارید بد نگاه میکنید
شما خیلی سطحی به ویدیو نگاه کردید به نظرم در حینه گوش دیدن ویدیو اون رو با شعر تطبیق ندادید
کرک همت جزو بهترین های دنیاست شما دیگه نیاید اینطوری اماتور نقدش کنید
به قوله اقا مهران مواظب باش تو موجه این ادمای احمق که برای اینکه بگن ما ادمیم و متالره خفن میان از متالیکا ایراد میگیرن
اینم بیاد داشته باش متالیکا خیلی از ما بزرگتره از متالیکا ایرن میدن میتونه انتقاد کنه نه ما
در ضمن این البوم تو مجله های مختلف نمره 5 یا نهایتش 4.5 گرفته برو نگاه کن متوجه میشی
ولی در کا آلبوم بدی نیست مثل قدیمیا نیست ولی خوب بدم نیست همه قبول کنین که بعضی از کاراشون خوب بوده نه مثل آقا یزدان باید کوبیدش نه مثل چند تا از دوستان باید بهش زیادی پر و بال داد یه آلبوم که قشنگه ولی نه در حد عالی
salam yazdan joon
baba ajab posti neveshti kheili janjalie
hala kari nadaram
harfet doroste ke aslan ghabele moghayese ba albumaye digeye metallica nist hata be garde load va reload ham nemirese
amma bia farz konim ye goroohe dige in albumo dade
oon moghe dige mozakhraf nist
dar vaghe kasayee ke eteraz kardan be noe neveshtanet boode vagarna age metallica goosh midadan khosheshoon nemioomad
badan bahat sohbat mikonam
dooset daram
boos
این آلبوم یه اثر کاملا بلاتکلیف و پا در هواست . آهنگها بد نیست ، اما کوچکترین روح و ذوقی در اونها بکار نرفته ! . تصور کنین به داوینچی بگین یه کپی از شام آخر بکش !!!!. مسلما این اثر فقط یه نسخه برداری بدون حس از آثار دهه 80 هست .
they’re just as crappy as st anger or even back then when they first started out. They are still sell outs. and they still suck. there are no ethics in metal… they all are bunch of corporate sell outs
پاسخ به کامنت ها :
آقای metaler :
لطفآ متن رو دقیق تر بخونید . متن به زبان فارسی ساده نوشته شده . ممنون . من کجا به لیریک ها تاختم !!!!!!!! به قول شما ؟
بحث کلیف بحثی که آقای جیمز هم در دی وی دی کلیف ام آل بهشون اشاره کردن . همه اعضای گروه رو حرف کلیف حرف نمی زدن . یکم اطلاعاتتو بیشر کن راجع به کلیف . لود و ریلود ته آلبوم بود ؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب اگه اینجوریه پس دث مگنتیک شاهکاره !!!!! من سعی نمی کنم تجاری نشون بدم . در ضمن فکر کنم منظورت از تحاری بودن آلبوم تجاری بودن گروهه
پاسخ به کامنت ها :
آقای metaler :
آره مصاحبه رو خوندم اینو نگن چی بگن ؟ قضیه Napster رو یادت رفته مثل اینکه ؟
صدای جیمز رو که همه قبول دارن داغون شده .حتی اونائیکه میگن این آلبوم شاهکاره . در ضمن شما که ویدئو رو عمیق نگاه کردید چی دستگیرت شد؟
من که خندیدم فقط . اصلآ هم نمیشه لیریک رو با ویدئو تطبیق داد چون هیچ ربطی به هم ندارن . متالیکا با این همه تبلیغات مغزتونو شستشو داده و موفق شده . کرک هم آماتور نیست . واقعآ استاده ولی سولوهاش بی هدف و سر در گمه
پاسخ به کامنت ها :
آقای mohammad عزیز :
دوست بامرامو و با معرفت خودمی . الان اگه بری مستر و جاستیس و بلک آلبوم رو گوش بدی بدش بیای دث مگنتیک رو گوش بدی بالا میاری
پاسخ به کامنت ها :
آقای بردیای عزیز :
آقای Anthoyn Ignorant عزیز :
کاملا باهاتون موافقم
پاسخ به کامنت ها :
امیر جون دیدمت کامل باهات بحث می کنم . ممنون
پاسخ به کامنت ها :
آقای مهران عزیز از فرند های سابق من !!! :
آره دقیقآ اونا سر شما رو شیره مالیدن و با تبلیغاتشون مغز شما رو شستشو دادن . جالبه که اول بدت میاد بعد خوشت میاد . معلومه خوب گوش نمیدی . ضمنآ من باس بگم چون من متالیکا رو دوس دارم . نه اونیکه …
اگه دوسشون نداشتم به خودم این زحمت نمیدادم و این همه خبرشونو به ملت نمی رسوندم . خودت که شاهدی برادر
بحث با شما بی فایدست
بزار ما تو بهشته خیالیه خودمون باشیم و شما هم تو بهشت واقعیه خودتون (البته از نظره خودت )
همچین میگی مختو شستشو دادن انگار بحثه دینو ایینه
پاسخ به کامنت ها :
آقای metaler :
این خیلی خوبه که همه به سلیقه هم احترام بذارن . ممنون . شما سلیقه خودتو داشته باش منم سلیقه خودمو . ممنون از اینکه ویزیت کردی و کامنت گذاشتی دوست خوبم . ولی تبلیغات یه علمه و برپایه روانشناسیه کاملآ .
خیلی جالب شده یزدان عزیز هم که استادانه اداره می کنه ولی خوب واقعیت رو نباید نادیده گرفت هرکی بگه آلبوم در حد مستر هست باید بگم زیادی پای این آلبوم زوق کرده اصلا در حد کارای متالیکا نیست معمولی حرفه درستی راجب آلبوم میگم که یزدان با متالعه این حرفارو نوشته منم باش موافق نبودم ولی دوریم از متالیکا باعثش بود فقط میگم یه روز وقتتون رو بزارین برای مقایسه س این کار با مستر و… کلا دهه ی 80 تا بعد همه بگین یه کاره معمولی بود کارت درسته یزدان
پاسخ به کامنت ها :
آقای mohammad عزیز :
دوست بامرامو و با معرفت خودمی . خیلی دوست داشتنی هستی . ممنون . من که خودم دیوانه متالیکا بودم . مگه من تو 360 نترکوندم . بلاگم فقط شده بود متالیکا . من متالیکا رو دوس دارم و الا ناراحتم وگرنه چیزمم نبود . اینو بفهمید دوستان . من 13 ساله متالیکا گوش میدم
Metallica SUCKS
دث مگنتیک یه آلبوم معمولیه . لطفآ ذوق مرگ نشید . یادمه بهد از ریلیز سینت انگر هم بعضیا ذوق مرگ شده بودن . منطقی باشید ناسلامتی متال بازینا
جالبه باعث شدم اونائیکه اومده بودن تو وبلاگ من و با من مخالف بودن باهم دوست شن
عدو شود سبب خیر …..
دوستم می گفت صدای جیمز قوی شده …. چرا مردم اینقدر پرت و پلا میگن آخه ؟ من که فقط گیج شدم و می خندم به این حرفا .
manam ghabol daram clif khodae bOOd vase khodesh vali bad az clif justice omad black album load va roload ina hamashOOn ghashangan
kafi bOOd in album ro ye gorohe taze kar ya gheir az metallica midad biron onvaght in taze be doran reside ha migoftan ajab albumie khodas va va va…
man ehsas mikonam in moje zede metallica ye khorde rot asar gozashte
text kheili kobandas
طرفداران متالیکا رو میشه به دو دسته تقسیم کرد . طرفدارهای قدیمی که بنا به دلایلی که مهمترین اونها سن هست از قدیم با متالیکا آشنا هستن و کاملا تو حال و هوای آلبومهای قدیمی گروه بودن . این افراد متالیکا رو با هیچ چیز دیگه مقایسه نمیکنن !! . این طرفداران متالیکا رو بعنوان یه غول ، یه ابر اسطوره قبول دارن ، و برای همین متالیکا رو فقط با خودش مقایسه می کنن . این افراد آدمهایی هستن که بخاطر اینکه از دهه 80 جزو مخاطبین این گروه بودن و اون موقع هنوز خبری از دنیای اینترنت و MP3 و CD و DVD و شستشوی موسیقیایی ذهن نبود !! .
حالا مقایسه کنین با نسل فعلی طرفداران گروه . اینها اسم و رسمی از متالیکا شنیدن . اینها متالیکا رو انتخاب نکردن ! . بلکه بخاطر شهرت افسانه ای این گروه دنبال موسیقی اونها رفتن و خب مسلما خیلی هم تونستن باهاش رابطه برقرار کنن . اما از اونجایی که اونها با متالیکا رشد نکردن ، برای همین آلبومهای اخیر گروه رو بجای مقایسه با خود متالیکا با گروه های Punk و Alt فعلی مقایسه میکنن و مسلما به نتایج متفاوتی با دستهء قبلی میرسن .
این اختلاف بد نیست ! عجیب هم نیست ! مسلما انتظار من 30 ساله از گروه دوران نوجوانی
فراموش کردم این نکته رو بگم که بشخصه نقد جناب یزدان رو دوست داشتم . هرچند با تمام موارد اون موافق نبودم ، اما نقد شسته و رفته و تمیزی بود که منظور نویسنده رو واضح و کامل نشون میده . پس اگه میخواین حرفهای ایشون رو رد کنین به همین روش با دلیل و استدلال و مقایسه صحبت کنین و نه از روی احساسات و تعصبات بدون منطق ! .
سلام
می خوام یه تذکر فقط بدم:
شما چنتا از گروههای معاصر متالیکارو می شناسید که به خوبی متالیکا بودن و الان هم آلبومایه استثنایی بیرون می دن؟ مگادس؟ سال هاس که مرده. پنترا؟ از همه مهمتر آیرو میدن که مثل همیشه تکراریه. عزیزان من به قول دو برادر جایی واسه پیره مردا نیست و دنیا مال جوناس که میان هر گروهی یه دوره اوج داره که تموم میشه و دیگه هم تکرار نمیشه الان دوران ریدیوهده. من اعتقاد دارم که همین که متالیکا هنوز اینقدر قدرت داره که آلبوم بیرون بده خودش خیلی کار بزرگیه مگر چند دهه میشه بهترین بود. ما خیلی انتظار داریم. نمیدونم چرا کسی از آیرون میدن اینقدر انتظار نداره
پاسخ به کامنت ها :
آقای بردیای عزیز :
بردیا جان شما دقیقآ حس و حال من و حرف های منو درک می کنی . وقتی الات همه دث متال و بلک متال و پانک راک رو میگن موسیقی باید به این آلبوم هم بگن شاهکار . باورت میشه یکی از اینا هم کار های راک قوی انگلیسی گوش نداده . فقط متال
پاسخ به کامنت ها :
آقای امیرعادل عزیز :
گروهها رو باهم و سبک های مختلف رو باهم مقایسه نکنید . مگادث از اول هم ضعیف تر از متالیکا بود به نظر من . پنترا هم که پاور متال بود و الان دیگه وجود خارجی نداره که بخواد آلبوم بده . آیرون میدن هم کار آخرش به نظرم خوب بود .
چند نکته :
1 . شما کار جدید گروه Testament رو گوش بده
2 . منووار . جوداس پریست . اینا هنوزم شاهکارن
3 . آره فیلم بسیار زیبائی بود مخصوصآ بازی خاویر باردم که خیلی دوسش دارم !!!! نزارید هالیوود و در کل مدیا چیز خورتون کنن . تازه این دو تا برادر فیلم جدیدی هم ساختن . که برد پیت توش بازی می کنه . هر چی هالیوود می گه همونه ؟ هر چی متالیکا میگه همونه ؟
4 . فرض کنیم الان دوره جووناست . ریدیوهد رو کامل میشناسی ؟ به نظر من نه چون از کامنت کاملآ این موضوع مشخص بود
5 . یه یادآوری . هیچ گروهی رو باهم و هیچ سبکی رو باهم مقایسه نکن .
6 . جواب سوال آخرتون رو من میدم . تو ایران همه چسبیدن به متالیکا و فقط این گروه رو به اضافه چند تا گروه دث متال و بلک متال و پانک راک میشناسن . پس طبیعیه به آیرون گیر ندن . ضمن اینکه آیرون من ندیدم ادعائی بکن
پاسخ به کامنت ها :
آقای امیرعادل عزیز :
مورد سوم کامنت قبلی یکم مایه طنز داشت . امیدوارم درک کرده باشید . تام یورک وکالیست ریدیو هد فکر می کنی چند سالشه ؟ جیمز 45 سالشه و تام یورک 40 سال . آیا اون جوونه و جیمز پیر ؟
لطفآ کامنت دوست خوبم بردیا رو که چند سطر پائین تره رو دقیق بخونید و خوب بهش فکر کنید .
NaghDe JaleBi bod Jamyz Baraye Man MoRde Ba In ClipE TokhmiSh !Baraye Mesal BoRo Clipe Eye Of The InSane SlayeRo Bebnin Ba In MoGhayeSe Kon ! CheRa Dor Berim One KhoDeshono !Bad TafavoTo MiFahmi ! KargarDane Vaghean Tokhmi Clipo Sakhte Ba On Film Bardariye MaskhaRash ! Alboume MetalliCam Chizi Baraye GoFtan naDash !DaR Kol Khob Neveshte BoDi !
salam be yazdane aziz.man vaghti dashtam naghdeto mikhundam ehsas kardam ke mikhay ba metallica koshti begiri ya jameso khafe koni.
st-anger hame midoonan dar hade metallica naboood pas che khub ke dobare tekraresh nemikardi.death magnetic: metallcia dige nemitoone khodesho tekrar kone pas dige ham nemitoone mesle master of puppets ya and justice album bede.vali man khodam be shakhse ba in album kheili hal kardam.motmaenam harche begzare ham bishtar hal mikonam.
اینم آخرین آمار و اخبار آلبوم گروهی که به قول آقا یزدان مرده و مفتش گرونه !
According to Undercover News, the new METALLICA album, «Death Magnetic», debuted at No. 6 in Australia with just one day on sale.
«Death Magnetic» broke tradition with the usual Australian release day of Saturday when it was released everywhere in the world on Friday, September 12.
As the ARIA (Australian Recording Industry Association) chart is based on sales from Saturday to Friday, the METALLICA album earned the number 6 position from sales for September 12 alone.
«Death Magnetic» sold 4,849 units nationally. There were no digital sales.
«Death Magnetic» also entered the Irish national chart at position No. 3 and the UK chart at No. 1.
یه سر برید به این لینک که یکی از معروفترین و معتبرترین سایتهای اخبار و تحلیل البومهای متال جهانه .. ببینید آلبوم جدید متالیکای مرده و تموم شده چه رتبه ای تو نظرات کارشناسان سایت + نظرات مردم میون تمام البومهای جدید متال گرفته !
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/
شما مایک پورتنوی گیتاریست دریم ثیاتر رو که دیگه قبول دارین .. ؟ نگین ندارین که به خدا پامو اینجا نمیذارم ! .. ببینین چی گفته در مورد این البوم گند و بد و پیف:
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=104693
dar morede lars ham be nazaram namardi ghezavat akrdi lars nahayate tekniko be kar bordeeee to in album jedan ali akr akrdee.lars ba hammet ali booodan.
metallica hich vaght tamoom nemishe chon be music metal kheili khedmat kardeeee.Thanks Metallica
az nazaram omidvaram narahat nashi yazdan jan
اینم ترجمه کلمه به کلمه حرفهای مایک پورتنوی در مورد آلبوم جدید متالیکا:
مایک پورتنوی درامر گروه دریم ثیاتر نظرش را در مورد آلبوم جدید متالیکا (دث مگنتیک)بدین شرح اعلام میکند:
«دث مگنتیک» بهترین آلبوم متالیکا در 20 سال اخیر است. این همون سیدی هست که سالها بعد از آلبوم «اند جاستیس فور آل» منتظرش بودم و آنها را بخاطر اولین آهنگ بدون شعر از زمان «To Live Is To Die» تشویق میکنم.
اون پائین اشتباها درامر رو توپوق زدم نوشتم گیتاریست .. روزه گرفتنه دیگه
درود بر شما … دوست عزیز به نظرم نقدت اصلا شبیه یک نقد نیست !!
1 -اول از همه تیتر متالیکا مرده است ( اون بالا ) کاملا محتوای یک طرفانه ی نقد شما رو به خواننده بیان می کنه اگر خواننده محترم شما از این تیتر شما خوشش نیاد سریع به فکر جبه گیری علیه شما میوفته و از قضاوت عادلانه دور می شه
2- واژه هایی که شما به کار بردید یک جور تحمیل و توهین به موسیقی است (( بهش شدت مزخرف بودند !! )) فکر می کنم بالاخره حتی اگر قرار باشد زبان وب شما خودمانی هم باشد بازهم این واژه چنان دلچسب نیست و دور از شان خواننده و البته نویسنده !
3- اینکه در ویدیو موزیک جدید متالیکا آمریکایی ها فرشته نشان داده می شوند خوب چه اشکالی دارد یک بار منصفانه قضاوت شود ؟؟ آیا شما از پنهان کردن اخبار حقیقی ناراحت می شوید ؟؟ آیا باید در این موزیک ویدیو این بیان می شد که پولهایمان را برای عرب ها بفرستیم ؟؟ فکر نمی کنم هیچ جای جهان مثل ایران مردمانی بی تعصب داشته باشد دوست عزیز ! مردمانی که هر جایی را جز مملکت خودشان ترجیح می دهند هر روز هزاران بار از وضع فلسطینی ها و عراقی ها آگاهیم غاقل از مردمان بیپاره ی جنوب کشور !! منظور اینکه متالیکا اگر هم قرا
منظور اینکه متالیکا اگر هم قرار بود با این منظور که امریکایی ها را فرشته نمایش دهند این ویدیو را بسازند با زهم قابل ستایش است آن ها امریکایی هستند و مهمترین چیز هم کشورشان است و قرار نیست در یکی ویدیو جهانی سربازان کشورشان را قاتل جلوه دهند !! امیدوارم متوجه باشید !
4-منبع این جمله را بی زحمت بیان کنید : (((منتقدان و کارشناسان موسیقی ……عد از درک این آلبوم !!! آن را به گوشه اتاق خود پرتاب کردند !!! )))
5- منبع این هم می خوام :
((به نظر بسیاری از منتقدین موسیقی با مرگ کلیف برتون متالیکا نیز مرد))
البته اگر می گفتید به نظرم من اینطور است اصلا نیزای به منبع و چیزی نبود ولی اینکه گفتید بسیاری از کارشناسان من خیلی کنجاو شدم که حداقل 10 تا کارشناس خوب مثل پاد بوار رو بهم معرفی کنید !
6-یک نکته کوچیکی هم اشاره کردید به منسون عزیز ! دوست عزیز اگر شما دست کم دو سه تا کتاب از این استاد خونده بودی الان این جرفها رو نمی زدی ! بعید می دونم سواد انگلیسی ما در حدی باشد که آهنگهای منسون رو متوجه شده باشی به هر حال ایمدوارم بتونی سه تا از آهنگاش رو بشماری !
7-واقعا به این که شما طرفدار موسیقی متال و راک باشد شک کردم
((صدای این آلبوم گوش انسان را آزرده می سازد)) آخه یادم هست من وقتی آهنگی گوش می دادم یا یک ریف می زدم مادر بزرگم هم همین حرف رو می زد .. راستی یه سوال جدی شما طرفدار موسیقی متال هستی یا منتقد هر گونه نوآوری ؟؟
8-((متالیکا حتی نتوانست خود را تکرار کند)) رفیق تکرار شدن کار هیچ انسان خلاقی نیست !
9-دلیل تاکید شما به کلیف برتون رو نمی فهمم !! شما هنوز بعد از این سال ها رفتن ایشون رو هضم نکردید ؟؟؟
منظر پاسخهای منطقی شما هستیم … موفق باشید
پاسخ به کامنت ها :
آقای Lord Farshid عزیز :
ممنونم . باهات موافقم
پاسخ به کامنت ها :
آقای مهران عزیز از فرند های سابق من !!! :
دوست عزیز آره لود و ریلود قشنگن . آلبوم فالن اوانسنس هم قشنگه . خیلی از آلبوم ها قشنگن ولی شاهکار نیستن . نمیدونم چرا گیر دادی به لود و ریلود . عزیزم متالیکا رو با خودش مقایسه کن نه با سیستم آو ا داون .
پاسخ به کامنت ها :
آقای مهران عزیز از فرند های سابق من !!! :
من نمی دونم چرا همه مثل شما میگن اگه این آلبوم رو یه گروه تازه کار میداد می شد شاهکار . ببینید یه گروه تازه کار منظورت چیه ؟ چه سبکی ؟ ثراش متال ؟ ببینید من گفتم این آلبوم در مقایسه به آلبوم های دهه 80 معمولی و ضعیفه و سر در گمه . اگه یه گروه دیگه هم میداد باز آلبومش سر در گم بود دیگه . تازه چرا شما اینقدر به علم احتمالات علاقه دارید ؟ اما . اگر . شاید .واقع بین باشید
پاسخ به کامنت ها :
آقای ممد رفیق پیسین عزیز :
آماری که دادید مربوط به چارت هاست . من اضافه می کنم که متالیکا در چارت انگلستان هم تاپ شد . این همون چیزیه که متالیکا می خواد فروش بیشتر . یک گروه تجاری مطلق .
پاسخ به کامنت ها :
آقای Mohammad Master عزیز :
من خودم دیوانه متالیکا بودم . مشکل من با این آلبوم نه مردمی هستند که آلبوم را شاهکار می خوانند بلکه با خود متالیکاست که این آلبوم را با شاهکار های دهه 80 شان مقایسه می کند . جالب است که همه می گویند نباید مقایسه کرد چه مخالف چه موافق ولی خود متالیکا دست به مقایسه زده . من این نقد را نوشتم چون چند شال منتظر بودم چند سال بازیچه آنها شدم و نهایتآ متوجه شدم فریب تبلیغات و کارهای تجاری آنها را خوردم .
پاسخ به کامنت ها :
آقای ممد رفیق پیسین عزیز :
این آلبوم در اکثر سایت ها ریتینگ بالائی داره و ریتینگ این آلبوم با بلک آلبوم یکی شده . انصاف داشته باش . مردم هیجان زده نشدن ؟ من خودم تو اکثر این سایت ها عضوم و ریت میدم . ریت دادن فقط یک آدرس ایمیل لازم داره . ریت مستر 9.2 هست اون وقت یارو به این آلبوم داده 10 . مسخره اس
یه نگاه به Top 200 Billboard بندازید . متالیکا و چند تا رپر تو اوجن . Slipknot هم هست . فروش بیشتر رتبه بالاتر .
سایت Metalstorm رو که باید بشناسین . من اونجا هم عضوم . اینجا رو نگاه کنید :
http://www.metalstorm.ee/bands/rating.php?album_id=16241
دو سوم رآی دهندگان زیر 20 سال سن دارند . بالاترین رآی ها رو دختر های بیست ساله به این آلبوم دادن
لطفآ نگاهی هم به بیست آلبوم برتر 2008 بیاندازید . البته تا الان . من الان که چک می کنم متالیکا تو لیست نیست .
http://www.metalstorm.ee/bands/albums_top.php?album_year=2008
یک نکته پزشکی : هیجان زده نشید براتون ضرر داره .
1. Opeth Watershed
2. Moonspell Night Eternal
3. Equilibrium Sagas
4. Ayreon 01011001
5. Eluveitie Slania
6. Draconian Turning Season Within
7. Testament The Formation Of Damnation
8. Cavalera Conspiracy Inflikted 8
9. Ihsahn angL
10. Scar Symmetry Holographic Universe
11. Virgin Black Requiem – Fortissimo
12. Keep Of Kalessin Kolossus
13. Protest The Hero Fortress
14. Kalmah For The Revolution
15. Septicflesh Communion
16. Haggard Tales Of Ithiria
17. Soulfly Conquer
18. Heaven Shall Burn Iconoclast (Part The Final Resistance)
19. In Mourning Shrouded Divine
20. Forefather Steadfast
پاسخ به کامنت ها :
آقای ممد رفیق پیسین عزیز :
فوق العاده مایک پورتنوی رو قبول دارم . نظرشو بخون دقیق . گفته بهترین آلبوم متالیکا در بیست سال اخیر . یعنی بهتر از لود و ریلود و سینت انگر . منم باهاش موافقم و خوشحالم که متالیکا رو با خودش مقایسه کرده . کاری که خود گروه خواستن انجام بشه و مطمئنآ به ضررشونه . مایک پورتنوی دی وی دی هاشوم دارم . روانیشم
پاسخ به کامنت ها :
آپسوخوموگ عزیز :
نقد شما رو هم خوندم . جالب بود . خوشحالم که خارج از منظومه شمسی هم وبلاگم ویزیت میشه . شوخی کردم . درباره کامنت اولتون باید بگم مورد های 1 و 2 یجورائی حق با شماست . مطلب من منطقی بود ولی لحنش خیلی تند بود اینو قبول دارم ولی منی که عاشق متالیکام وقتی ادعاها رو شندیم و با آلبوم مچ نشد این ادعاها اعصابم به هم ریخت . مورد شوم . بحث خیلی گسترده است تو بعضی جاها باهات موافقم و بعضی جاها نه !!! . این همون سیطره رسانه Media هست که باید ازش پرهیز بشه . نباید شستشوی مغزی شد . امیدوارم گرفته باشی منظورمو
پاسخ به کامنت ها :
آپسوخوموگ عزیز :
مورد 4 و 5 . کافیه بری و تو گوگل سرچ کنی Metal . اما یه مورد بهت می گم .
http://www.pitchforkmedia.com/
بررسی این آلبوم رو بخون حتمآ
پاسخ به کامنت ها :
آپسوخوموگ عزیز :
اما موارد 6 و 7 : مورد 6 . من به فهم و استعدادم و خلاقیت و سواد موسیقی منسون شک ندارم . متن ر دقیق بخون لطفآ منظورم کارهاش برای ضد جریان بودن و متفاوت بودن و در نهایت مشهور شدن بود . اونم نماینده مدیاست . تجاریه . همین !
اما مورد 7 . بهت احترام میزارم . همین !!! برام اهمیت نداره در مورد من چه فکری می کنی چون تو زندگیم تآثیری نداره . با یه متن در مورد یک انسان قضاوت نکن !!!
پاسخ به کامنت ها :
آپسوخوموگ عزیز :
توهیناتو می بخشم !!! . از نوع نوشتت تو وبلاگت انتظار همچین توهینایی رو میشه داشت . خدا مادر بزرگتو برات نگه داره . نه من مخالف نوآوری هم نیستم از تکرار هم خوشم نمیاد . دقت کن . متن ر خوب بخون . ادعای اعضای گروه متالیکا این بوده . نه حرف من . به نظرم اونا حتی تو تکرار هم ضعیف بودن .
مورد 9 : من مرگ کلیف رو هضم کردم و مطمئنم تآثیر بر موسیقی متالیکا خیلی سنگین بود الان که دیگه شک ندارم با این آلبوم . دی ویدی Cliff’em All رو ببین با دقت . ممنون .
ریتینگ آلبوم جدید متالیکا در سایت بعضی سایت ها بیشتر از آلبوم بلک هست . بعضی جاها از مستر هم بیشتره . بعضی سایت ها هم که rating شون عمومی نیست برای همه کاربر ها ریتینگ آلبوم هست 4.9 از 10 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
الان متالیکا 19 از 20 شده . تو بیست آلبوم برتر 2008 فعلآ نوزدهمه .
1. Opeth Watershed 8.81 | 451
2. Moonspell Night Eternal 8.79 | 211
3. Equilibrium Sagas 8.70 | 151
4. Ayreon 01011001 8.52 | 326
5. Eluveitie Slania 8.35 | 229
6. Draconian Turning Season Within 8.35 | 141
7. Testament The Formation Of Damnation 8.34 | 156
8. Cavalera Conspiracy Inflikted 8.33 | 129
9. Scar Symmetry Holographic Universe 8.32 | 97
10. Ihsahn angL 8.31 | 95
11. Virgin Black Requiem – Fortissimo 8.30 | 57
12. Keep Of Kalessin Kolossus 8.29 | 77
13. Protest The Hero Fortress 8.29 | 59
14. Kalmah For The Revolution 8.29 | 153
15. Septicflesh Communion 8.27 | 95
16. Haggard Tales Of Ithiria 8.27 | 52
17. Soulfly Conquer 8.25 | 57
18. In Mourning Shrouded Divine 8.24 | 45
19. Metallica Death Magnetic 8.24 | 251
20. Heaven Shall Burn Iconoclast (Part 1: The Final Resistance)
پاسخ به کامنت ها :
آقای Mohammad Master عزیز :
برای تو فروش ملاکه ؟ خوب پس حرفی بین من وتو باقی نمی مونه
aziz man metallica ro ba chizi moghayese nakardam ,chon soad va hatta Evanescence ro dar hadde metallica nemidonam,aslan sabkeshon chikar dare beham, ba inke har 2shono gosh mikonam,,2roste death magnetic battery ya for whom nadare vali 5-6 ta az track hash vaghean zibast omidvaram ino ghabol dashte bashi
سلام . مثل اینکه نظر شخصی من نسبت به این آلبوم و همچنین نقد تندی که نسبت به گروه داشتی بدونی . بهت ايميل زدم . ايميل رو چك كن …
yazdan jan mamnun ke javabamo dadi va mamnun ke in fehresto gozoshti.bezar chand hafte begzare bad liste foorosho mibinim ke metallica kheili bishtar az ina miad bala.lotfan too hafteye dige liste foroosho to weblog bezar man hatman sar mizanam.
va ama dar morede cliff.on khodayi bood baraye khodesh.man cliifem all didam filmesho.
vali man in harfeto ghabool andaram ke metallica bedoone cliff hiche pas a justice for all va Black Album Kashk Bodd ke ba jason album dadan???????
پاسخ به کامنت ها :
آقای Mohammad Master عزیز :
آقا می خواین منو دار بزنین راحت شین . حالا شما شدین طرفدار متالیکا و من بعد 13 سال متالکا گوش دادن شدم دشمنشون ؟
پاسخ به کامنت ها :
آقای مهران یکی از فرند های سابق lk :
آقا می خواین منو دار بزنین راحت شین . حالا شما شدین طرفدار متالیکا و من بعد 13 سال متالکا گوش دادن شدم دشمنشون ؟
پاسخ به کامنت ها :
آقای مهران یکی از فرند های سابق من :
آمار لحظه به لحظه عوض میشه منظورتو ازین کپی پیشت جالب نفهمدم . متالیکا تو بیست تا نبود بعد اومد 17 بعد رفت 19 بعد 20 الانم 13 . آیا برای شما زور نیست این شاهکار بره 13 ؟ یعنی از گروههای دث و بلک هم پائین تر ؟
پاسخ به کامنت ها :
آقای مهران یکی از فرند های سابق من :
سیستم متال استورم مثل خیلی از سایت ها پابلیک هست . مثل وبگذر خودمون کافیه چند نفر ارده کنن اون وقته که می تونن کال ریتینگ رو عوش کنن ولی سایت هائیکه کارشناس نقد می کنه و خودش ریت میده دادن 4.9 از 10 پس واسه من ازین کارای قشنگ قشنگ نکن . یه سایت بهت معرفی کردم حالا واسه من مطالبشو کپی پیست می کنی ؟
پاسخ به کامنت ها :
آقای محمد عزیز :
ایمیل رو چک کردم و جوابشو برات ارسال کردم .ممنونم .
aghaye mohtaram man ta alan reayate adabo kardam
vali zaheran to ba maskhare kardan javab midi
har jor rahati vali khaheshan ba in texti ke neveshti dige edeaye 13 sal tarafdari nakon,
hala fek kardi goroh ba in texte to dige mOOrd??
hatman mordn dige
1. Opeth Watershed 8.81 | 451
2. Moonspell Night Eternal 8.78 | 210
3. Equilibrium Sagas 8.70 | 152
4. Ayreon 01011001 8.51 | 327
5. Eluveitie Slania 8.31 | 229
6. Testament The Formation Of Damnation 8.29 | 157
7. Cavalera Conspiracy Inflikted 8.29 | 131
8. The Monolith Deathcult Trivmvirate 8.29 | 45
9. Draconian Turning Season Within 8.28 | 142
10. Ihsahn angL 8.28 | 97
11. Kalmah For The Revolution 8.27 | 154
12. Scar Symmetry Holographic Universe 8.26 | 99
13. Coldworld Melancholie² 8.26 | 35
14. Origin Antithesis 8.26 | 39
15. Darkspace III 8.25 | 36
16. Esoteric The Maniacal Vale 8.24 | 49
17. Tiamat Amanethes 8.23 | 65
18. Metallica Death Magnetic 8.22 | 269
19. Heaven Shall Burn Iconoclast (Part 1: The Final Resistance) 8.21 | 34
20. Belphegor Bondage Goat Zombie 8.21 | 62
هجدهم در میان بیست تا . آقای مهران
پاسخ به کامنت ها :
آقای مهران یکی از فرند های سابق من :
از من نرنج . اگه بهت حس می کنی مسخره ات کردم . من معدرت می خوام .
ریچارد رایت هم رفت…
forosh ke moheme.vali javabe on yeki soalamo nadadi to ke migi metallica bedoone cliff hiche pas albume and justice for all va black az nazare teknik va zibayi kam dashtan ke ba jason on albumaro dadan.man mikham in harfeto pas begiri ke neveshti metallcia bedoone cliff mord.
az nazaramam narahat nasho ma omadim onja ke bahs konim
پاسخ به کامنت ها :
آقای مهران یکی از فرند های سابق من :
مهران جان قبول دارم بعضی ها قشنگن . لود و ریلود هم آهنگ قشنگ داشت . ولی شاهکار نبود و هارد راک بود .
The Day that Never Comes
All Nightmare Long
The End Of the Line
That Was Just Your Life
اینا خوب بودن
پاسخ به کامنت ها :
آقای محمد عزیز :
ایمیل رو همین الان چک کردم و الان در حال خوندنشم .
metallica resid be rotbeye 13 toye 20 albume bartar
1. Opeth Watershed 8.81 | 451
2. Moonspell Night Eternal 8.78 | 210
3. Equilibrium Sagas 8.70 | 152
4. Ayreon 01011001 8.52 | 326
5. Eluveitie Slania 8.31 | 229
6. Testament The Formation Of Damnation 8.29 | 157
7. Draconian Turning Season Within 8.28 | 142
8. Cavalera Conspiracy Inflikted 8.28 | 130
9. Kalmah For The Revolution 8.27 | 154
10. Scar Symmetry Holographic Universe 8.26 | 99
11. Ihsahn angL 8.26 | 96
12. The Monolith Deathcult Trivmvirate 8.25 | 44
13. Metallica Death Magnetic 8.22 | 269
14. Esoteric The Maniacal Vale 8.21 | 48
15. Heaven Shall Burn Iconoclast (Part 1: The Final Resistance) 8.21 | 34
16. Coldworld Melancholie² 8.21 | 34
17. Belphegor Bondage Goat Zombie 8.21 | 62
18. Origin Antithesis 8.21 | 38
19. Tiamat Amanethes 8.20 | 64
20. Darkspace III 8.20 | 35
metallica resid be rotbeye 13 toye 20 albume bartar
1. Opeth Watershed 8.81 | 451
2. Moonspell Night Eternal 8.78 | 210
3. Equilibrium Sagas 8.70 | 152
4. Ayreon 01011001 8.52 | 326
5. Eluveitie Slania 8.31 | 229
6. Testament The Formation Of Damnation 8.29 | 157
7. Draconian Turning Season Within 8.28 | 142
8. Cavalera Conspiracy Inflikted 8.28 | 130
9. Kalmah For The Revolution 8.27 | 154
10. Scar Symmetry Holographic Universe 8.26 | 99
11. Ihsahn angL 8.26 | 96
12. The Monolith Deathcult Trivmvirate 8.25 | 44
13. Metallica Death Magnetic 8.22 | 269
14. Esoteric The Maniacal Vale 8.21 | 48
15. Heaven Shall Burn Iconoclast (Part 1: The Final Resistance) 8.21 | 34
16. Coldworld Melancholie² 8.21 | 34
17. Belphegor Bondage Goat Zombie 8.21 | 62
18. Origin Antithesis 8.21 | 38
19. Tiamat Amanethes 8.20 | 64
20. Darkspace III 8.20 | 35
10 88 votes
9 61 votes
8 55 votes
7 24 votes
6 16 votes
5 9 votes
4 3 votes
3 2 votes
2 4 votes
1 7 votes
Guys: 8.18 | 255 votes
Girls: 8.93 | 14 votes
Aged under 20: 8.12 | 86 votes
Aged over 20: 8.27 | 183 votes
آره . رچارد رایت هم رفت و باز هم سکوت عمیقی همه جای موسیقی رو فراگرفت . واقعآ حیف بود . ریچارد رایت در سن 65 سالگی در اثر سرطان جان خودش رو از دست داد . او ژیانیست و نوازنده کیبورد گروه افسانه ای پینک فلوید بود . موسیقی جهان رو باید به دو قسمت کرد (به قول دوستم محمد) : یک پینک فلوید دو بقیه گروهها .
تآثیر این گروه بر موسیقی جهان بی حد و حصر بوده . روحش شاد . این اواخر واقعآ داغون شده بود . روحش شاد .
ریچارد رایت
کاملا موافقم
این آلبوم عذاب آوره
من که بعد از شنیدن این آلبوم رفتم 4،5بار آلبومای kill’em all و and justiceرو دوباره گوش دادم مگر یادم بره این آلبوم هم واسه متالیکاست
پاسخ به کامنت ها :
آقای شهریار عزیز :
سلام . خیلی وقت بود نیومده بودی اینجا من خیلی وقت بود وبلاگتو ویزیت نکرده بودم . خوشحالم از دیدنت .
خیلی خوب نوشتی. به نظر من هم کارشان شدید اوفت کرده. البته از قبلی بهتره. کلا از 4 تا از آهنگاش خوشم اومد تازه تا نصفه هاشون
در ضمن فوت ریچارد رایت تسلیت
be nazare man az st.anger load va reload balatare vali az 5 albume awal paeen tar
man hanoz ba for whom the bell tolls eshgh mikonam be khosos ejraye in ahang dar moscom91
san diego 92
va bekhosos oakland 31.AUG.1985
ba dastane por tavane cliff burton
moscow91
نوکرم مهران جان
باهات کاملآ موافقم مهران جان
منم همینطور مهران جان
1. Opeth Watershed 8.82 | 455
2. Moonspell Night Eternal 8.78 | 215
3. Equilibrium Sagas 8.69 | 154
4. Amon Amarth Twilight Of The Thunder God 8.60 | 25
5. Ayreon 01011001 8.52 | 330
6. Eluveitie Slania 8.28 | 230
7. Testament The Formation Of Damnation 8.26 | 159
8. Metallica Death Magnetic 8.23 | 296
اینم 8 تمه متالیکا تو بهترین آلبوم های سال
پاسخ به کامنت ها :
آقای mohammad :
سیستم متال استورم مثل خیلی از سایت ها پابلیک هست . مثل وبگذر خودمون کافیه چند نفر اراده کنن اون وقته که می تونن کل ریتینگ رو عوش کنن ولی سایت هائیکه کارشناس نقد می کنه و خودش ریت میده دادن 4.9 از 10
اینو در نظر بگیر که بالای 300 نفر به متالیکا رآی دادن .
1. Opeth Watershed 8.82 | 455
2. Moonspell Night Eternal 8.78 | 215
3. Equilibrium Sagas 8.70 | 155
4. Amon Amarth Twilight Of The Thunder God 8.66 | 29
5. Ayreon 01011001 8.52 | 331
6. Eluveitie Slania 8.29 | 232
7. Motörhead Motörizer 8.27 | 37
8. Testament The Formation Of Damnation 8.26 | 159
9. Draconian Turning Season Within 8.25 | 145
10. Cult Of Luna Eternal Kingdom 8.23 | 39
11. Soulfly Conquer 8.22 | 59
12. Metallica Death Magnetic 8.22 | 301
13. Kalmah For The Revolution 8.22 | 157
14. Heaven Shall Burn Iconoclast (Part 1: The Final Resistance) 8.21 | 34
15. Virgin Black Requiem – Fortissimo 8.21 | 58
16. Ihsahn angL 8.21 | 99
17. Cavalera Conspiracy Inflikted 8.20 | 133
18. Haggard Tales Of Ithiria 8.20 | 59
19. Death Angel Killing Season 8.19 | 77
20. Scar Symmetry Holographic Universe 8.19 | 100
naghde jalebi bood vali fekr konam hadafet az een tond neveshtan een boode ke bishtar betooni comment jam koni o bahs rah bendazi vali dar har hal khoob bood
rasti age toonesti 2 ta clipaye jadid slipknoto vase download bezar
bedrood
پاسخ به کامنت ها :
آقای muck_worm عزیز :
نه هدفم فقط نقد بود که یخورده لحنم تند بود . در ضمن یهو کامنت ها آمارش رفت بالا . که منم غافلگیر شدن .
سلام یه تذکر کوچیک به آقای یزدان:
برادران کوئن جز سینمای مستقل آمریکا هستن نه هالیوود.
نکته دیگه اینکه شما کلا مگادسو فراموش کردی
نکته بعدی هم اینکه من نخواستم سبک ها رو با هم مقایسه کنم.
سلام. چطوری شما؟ مرسی که اومدی…
والا درباره آلبوم جدید متالیکا… چی بگم آخه!!!
یه کثافتکاری سازماندهی شده بود به نظرم… شاید به جرات بتونم بگم که st.anger خیلی بهتر و قوی تر بود. می دونی چیه این آلبوم عذابم داد؟ چیزی به اسم «حس» من تو این آلبوم نشنیدم. به نظم می آید که همش زیر سر تهیه کننده جدید باشه چون ویدئوهایی از باب راک دیده بودم که چقدر وقت صرف این کار می کرد.
همه چیز مسخره بود: ریفها، بیس لاینها، سولوها… فقط این لارس خوب میزد که اصلآ فایده ای نداشت. چون قرار نیست موسیقی در خدمت درام باشه این درامه که باید در خدمت موسیقی باشه…
ول کن بابا متالیکا بی متالیکا
فعلاً
پاسخ به کامنت ها :
آقای امیرعادل عزیز :
از شما تعجب میکنم . من کاملآ جواب کامنتتونو داده بودم . الان هیچ چیزی نمی گم فقط کامنت قبلی رو براتون کپی پیست می کنم . :
1 . شما کار جدید گروه Testament رو گوش بده
2 . منووار . جوداس پریست . اینا هنوزم شاهکارن
3 . آره فیلم بسیار زیبائی بود مخصوصآ بازی خاویر باردم که خیلی دوسش دارم !!!! نزارید هالیوود و در کل مدیا چیز خورتون کنن . تازه این دو تا برادر فیلم جدیدی هم ساختن . که برد پیت توش بازی می کنه . هر چی هالیوود می گه همونه ؟ هر چی متالیکا میگه همونه ؟
4 . فرض کنیم الان دوره جووناست . ریدیوهد رو کامل میشناسی ؟ به نظر من نه چون از کامنت کاملآ این موضوع مشخص بود
5 . یه یادآوری . هیچ گروهی رو باهم و هیچ سبکی رو باهم مقایسه نکن .
6 . مورد سوم رو به طنز نوشتم !!!!
پاسخ به کامنت ها :
آقای حمیدرضا ملاهادی عزیز :
کاملآ باهات موافقم
خوب در کل با حرفات موافقم. من هم از st anger به این ور دیگه متالیکا رو گذاشتم کنار . ولی منتظر این البوم بودم فکر می کردم بعد از افتضاح قبلی این بار بهتر بشن اما باز صد رحمت به همون قبلی. اما متالیکا بعد از برتون هم پیشرفت کرد و خیلی هم خلاق بود قبول ندارم که متالیکا با برتون مرد اما قطعا جذبه مرگ خودش اونو کشت.
پاسخ به کامنت ها :
آقای میثم بیک محمدی عزیز :
کاملآ باهات موافقم
سلام آقا
شما حالا به این نتیجه میرسید،اما خیلی ها از همون اول
پس از مرگ کلیف بزرگ کاملا به این پی بردند…کسایی که رد کلیف تو البوم ride the lighting رو دیدند… با گوش دادن دو سه البوم میشد به این نتیجه رسید که متالیکا هیچی نبوده!هرچی دارند از کلیف دارند…اصلا ظرفیت نداشتند..به نظر شما اگه کلیف نمیومدتو متالیکا الان متالیکا کجا بود؟شاید الان جیمز مجبور بود تو همون چاپخونش کار کنه…و کلیف شاید الان زنده بود…
بگذریم…حالا اقای دیو ماستین رو در نظر بگیر که جدا شد از اینا… و انصافا هم تونس رقابت کنه باشون و خیلی جا ها هم بالاتر از اینا رفت…الان هم بین متالر ها چهره ی خوبی داره…دمش گرم که حال متالیکا رو گرفت…
راستی نظر شما رو به صورت خصوصی خوشحال میشم ببینم….
من احساس می کنم که شما کامنت منو نخوندی وگرنه تعجب نمی کردین. در ضمن در جواب دوستمون که گفتن دیو ماستین حال متالیکا رو گرفتن که اصولا این ادبیات نقد نیست دوم اینکه دوستمون مارتی فریدمن رو به کل فراموش کردن گوبا که نقش مهمی در گروه داشت و با رفتنش دیگه دیو ماستینی وجود نداره
واقعاَ نمی توان هیچ گونه ارتباطی بین مزخرفی به نام Unforgiven III با دو پارت قبلي اين آهنگ پيدا كرد. 2 پارت قبل حداقل از نظر ليريك به هم نزديك بودند. ولي اين خزئبل جديد، شنونده را فقط به ياد آت و آشغال هايي مثل Green Day مي اندازد. اين يك سوء استفاده از نام اين آهنگ بود. لطفاً نگاهي به اجراي آهنگ The Unforgiven در San Diego (سال 92) بياندازيد. اين گروه حتی ساختار آهنگ سازي را هم از یاد برده است. متأسفم كه اين آلبوم با قيمت باور نكردني 110 دلار در صدر جدول فروش آلبومها قرار دارد. اين فقط و فقط نشان دهنده حماقت جهاني حاكم بر دنيا، از جمله ايران است.
وقتي از ديدگاه موسيقي متال به متاليكا نگاه كنيم مي بينيم كه متالیکا یعنی 5 آلبوم اول. از Load به بعد ديگه يك مشت خزئبلات و ترهات به خورد شنونده ها مي دادند. هوادارهاي فعلي اين گروه هم اغلب پسربچه هايي هستند كه مطلقاً، تاكيد مي كنم : مطلقاً چيزي از هيچ گونه اي از موسيقي، از جمله موسيقي متال نمي دانند. حتي در بلك آلبوم هم مزخرفي به نام Enter Sandman وجود داشت. متاليكاي امروزي (از سال 96) فقط 4 دلقك كثيف هستند كه هيچ فرقي با فاحشه هايي مثل Britney Spears ندارند. و همه ي ما ميدانيم كه لارس آلريچ، كرك همت و جيمز هتفيلد هرزه، بزرگ ترين خائنين به موسيقي متال و حتي خود متاليكاي دهه 80 هستند.
salam yazdan
bad az modatha be bloget bargashtam o matlabe karshenasi o besiar zibat ro khundam dar morede death magnetic. ozr mikham ke ba in font minevisam chon modatie iran nistam va emkane farsi neveshtan baram faraham nist. man death magnetic ro pish az enteshar shenidam, shab sare saat 12 un ro kharidam va age kami shans miavordam be release party tu berlin miresidam ke moteasefane nashod.
ba to ham aghideam dar baazi jaha, va dar baazi jaha na. eteghad daram moghayese in album ba master… va justice for all maskhare o khande dare va bishtar be yek joke tablighati shabihe, vali az tarafiam vaghti un ro ba load, reload, va st anger moghayese mikonam ziad naomid nistam. bia kami manteghi bashim o metallica ro ba tavajoh be balahaii ke tu in chand sal saresh umad adelane ghezavat konim. goruhi ke miraft az ham motelashi she zende mund o st anger ro sakht, ke albate bi arzesh bud vali az marge goruh behtar bud. va hala… be nazaram nokate mosbati ro hanuz mishe tu death magnetic peida kard ke nemishe
ke nemishe be rahati az kenaresh gozasht. behet pishnahad mikonam master… va justice… ro faramush koni o ba dide yek rosk and roller e maamuli ye bare dige bi taraf be unforgiven iii va that was just aour lif gush koni. baadesh negahi be my appocalypse ham bendaz. shayad nazaret avaz shod. movafagh bashi
بابا ول کنید ناموستون این کسشرا رو ما داریم بدبخت میشم اونم رفته فنا شده تو راک که چی؟؟؟؟
آقا یزدان خب نه جدا دروغ میگم؟
واسه ادبیاتم ببخشید.
hameh ghabol daran in album ziad khob nabod vali agar 1 bar dige ahange the day that never comes ro az dagie 6:25 gosh bedi mi bi ni che elctric (guitar) heerfieh dareh (vali shaiad hich vagh in ahang jaie lover man.unforgiven1&2.nothing else mathers…)
ro nagireh
man az 9 salegi metal gosh midadam (heerfieih az 11 salegi) va shorosh ba metalica bod va baraieh hamin harf haie sho kamelan ghabol nadaram sahd dar kol in album ghashang nabod vali 3,4 ahang ghasang ham daeh ke in adie (normal)hast ke ham ghashang dar naian mesleh hameh kha nadeh ha alubm haieh ghablei shahkar bod baraie hamin hameh entezar ziyadi az metalica daran har grohei 1 dorehi dareh va doreh metalica tamom shod
be jaei in ke begim metalica is dead bayad begim metal is dead jon az daeh 90(1990s) dige hata 1 deathmetal nadrim gorohaie mesleh linkinpark omadan khodeshono metal baz midonan
dorood bar to webloge bahali dari man doost daram bahat tabadol link konam be man ham ye sari bezan.
به بظر من به این اندازه که شما می گید بد نبود من یهو از All Nightmare Long خوشم اومد یه ذره هم از چند تا دیگه . آره صدای جیمز خوب نیست درام رو اعصابه ولی باز از st.anger بهتره . منم کلیف رو قبول دارم ولی دلیل افت متالیکا مرگ کلیف نبود اون موقه هم فکر می کنم بیشتر آهنگارو جیمز و لارس می ساختن کلیف یکی از سه عضو خوب گروه بود که جاش پر نشد . پول کثیفه شهرت کسایی مثل لارسو خراب می کنه جیمزم که هنوز خوبه از نظر شخصیتی البته ولی دیگه اون جیمز اسطوره ای نمیشه . چی بگم شده دیگه . ولی من وقتی این آلبمو شنیدم کمی خوشحال شدم چون فکر می کردم خیلی افتضاح از آب دربیاد . هر چی فکر می کنم امیدی به دوباره خوب شدن گروه نیست .
azizam kheyli sathe fahmet az moosighi payeene.metallica alan pir shode .dige james khodesham gofte ma hich vaght nemitoonim mesle ghablemoon bashim.vali shoma alan gorohaye ham doreye metallica ro ba metallica moghayese kon .metallica hanooz hamoon tarafdararo dare. hanooz albumash foroshe balayee dare.vali bebin che asari az oon ghorohaye ham doreye metallica moonde ? nabayad az metallica alan entezar dasht ke master of puppets dorost kone dobare.chon kheyli az sharayeta fargh karde.vali hanoozam vaseye khodesh ostooreiye metallica
http://www.Metalmagnetic.com
Salam bebin man khodam Drums mizanam che dakhele albume St.anger va Deatyh magnetic Lars az technic haii estefade mikone ke be aghle jen ham nemirese mahale momkene ke betuni ye ahangesho mesle khodesh Bezani Ham Drums ham electric aali hast az nazare man tamame album hash mesle ghabl alli hast to ke tooye metal edea dari nazaret dar morede ahange Suicide & Redemption chiye ?ke aslan kalam nadare vali ahang bahat sohbat mikonemaalome aslan nemituni befahmi chon bayad ba gooshe musighi va ba gooshe metallica ii goosh bedi in ahangha ro
just METALLICA
سلام
متاسفم بخاطر دید احمقانه ای که داری
تک تک جزییات این آلبوم کاملا حرفه ای و پخته بودند
صدای جیمز و گیتارها و باس و درام و همینطور اشعار
میتونستی بگی من از این آلبوم خوشم نیومد و قضیه رو تموم میکردی ولی تو تا متالیکا رو از بین نبری بی خیال نمیشی؟
یادته در مورد rock am ring 2006 یه پست داده بودی ؟ آیا rock am ring 2008 رو دیدی ؟
اگه دیده بودی به همین راحتی نمیگفتی متالیکا مرده
متالیکا برای همیشه زندست الکی زور نزن
راستی یادمه تو پستی که در مورد متالیکا نوشته بودی گفته بودی راب از لحاظ موسیقیایی در حد متالیکا نیست
نمیدونم خود تو چقدر از باس میدونی ولی حتما اعضای گروه بیشتر از تو میدونن که میگن ما با آوردن راب هم یه باسیست آوردیم هم یه موزیسین قوی
فکر کنم دیگه کتوجه شده باشی که راب تو آلبوم جدید استثنایی کار کرده
hi
upam
bye
عزیزمی
جیگرمی عمرمی
من خوبم دوست قدیمی
و خوشحالم که تو این مملکت ژر از سانسور
وبلاگت هنوز زنده است
اصلا بات موافق نیستم دوست من ….به چی حقی متالیکا را با رادیو هد مقایسه میکنی ….حرفات به جک بیشتر شباهت داره تا نقد
متاليكا اصلا در حد بررسي نيستش
http://WwW.Cemetry-Of-Nemesis.blogfa.CoM
سلام یزدان عزیز.
اولن از حسن توجهت متشکرم.
ثانین در مورد مطلبت مایلم چند نکته بگم:
اساسن موسیقی متال جزو علایق شاخص من نیست اما برخی از گروه ها رو گاهن گوش می دم. متالیکا جزو اونهاست.
آلبوم «St Anger» واقعن همه رو شگفت زده کرد. چه موافقین و چه مخالفین.
صدای یک طبل توخالی به همراه بیس و لید کاملن متفاوت با اون چیزی که قبلن همه به عنوان «متال» شنیده بودند.
من می خوام با تو مخالفت کنم. به نظر من «St Anger» مانیفیست موسیقی متاله. تا پیش از این آلبوم متال چیزی نبود جز «تند»نواختن راک! اما این آلبوم به متال شخصیتی متمایز داد.
من کاری با کیفیت آلبوم و بررسی زیباشناسانه ی کار ندارم .خودمم از این کار چندان خوشم نمی آد اما می خوام بگم این کار،کار مهمی بود. این آلبوم کاملن یک نقطه ی عطف بود توی کارهای متال.
در ضمن بلاگت خوبه. کلی استفاده کردم
akhe bache shahrestani, vaghean fahmet az musighi payine, jason nemito0nest oriono ejra kone, vali robert in ahngo be kho0bi ejra mikone, nemido0nam vala esme oriono shenidi tahala ya na, in albumam namzade 4ta grammy shod tahesham 2ta bord, fek konam masulan grammy az to juje bishtar halishun bashe, inghad etelaAt nadari ke migi ahngsaze metallica cliff bud, akhe bassist mito0ne melody ya rythm benevise? ya agaram beto0ne be nazaret larso jaymz ke ghoro0resho0no barha sabet kardan besh ejaze midan? akharam begam ye pishnahad vasat daram to BEHTARE BERI MORGHABIAYE HAMUN MORDABETOONO NAGHD KONI, age doros yadam bashe bache anzali bo0di:d anzalichi:S::((
سلام سایتت رو دوست دارم چون پر از متاله ولی گفتن اینهمه نظر شخصی و سیاه نمای در مورد متالیکا اصلا درست نیست البته با بعضی از حرفات موافقم متالیکا زیادی تجاری شده اما به نظر من البوم سال 2003 یه شاهکار واقعیه ولی جاذبه مرگ زیاد جالب نبود واین عقاید کاملا شخصیست
خیلی داری تند میری.این البوم اشکال خاصی نداشت وبرای من جز 3البوم برتر متالیکاست.درام ها مه عالی بود.صدای جیمز هم به اوج پختگیش رسیده سولوها که حرف نداشت.راب داره تو گروه جا میفته.اگر اشکالی داشت به خاطر سن اعضا و استرس اونا برای نابودی گروه بوده.پسMETALLICA4EVER
تو خوشت نمیاد گوش نده.اصلا وقتی طرفدار متالیکا نیستی واسه چی براش مطلب مینویسی.
از کرک که بدت میاد.بعد کلیفم هیچ بیسیستی رو قبول نداری.لارسم که میگی دراماش اعصاب خورد کنه.جیمزم که میگی صدا نداره.پس برا چی اسمتو گذاشتی طرفدار متالیکا/
من هرچی نقد از این البوم خوندم همش تحسین بود.به غیر از نقد تو.
در ضمن اگه طرفدار متالیکا نیستس براش نقد ننویس.
تو تمام البوم های قبلی متالیکا من حد اقل از 1 اهنگ خوشم نیومد.اما از تمام اهنگای این البوم خوشم اومد.
من هرچی نقد از این البوم خوندم همش تحسین بود.به غیر از نقد تو.
در ضمن اگه طرفدار متالیکا نیستس براش نقد ننویس.
تو تمام البوم های قبلی متالیکا من حد اقل از 1 اهنگ خوشم نیومد.اما از تمام اهنگای این البوم خوشم اومد.
تو اصلا مال این حرفا نیستی که در مورد متال و متالیکا مطلب بذاری گوزززززززززززززززو
با منی؟
با علی متالم
یک سوال داشتم شما SLIPK NOT گوش می دین؟چون یادمه تو یه سایت جلو اسمت از اسم این گروه مضخرف استفاده کرده بودی.
منم با نظر نویسنده ی این وبلاگ موافقم.
در ضمن به اون دسته از افرادی که میان اینجا و نظرات احمقانه ای میدن کانلا متاسفم .چراکه هیچی از موسیقی متال نمی دونن و حتی فرق بیت گیتار flying v با stratocaster رو نمیدونن.همش هم آهنگای چرند گروه هایی مثل اسلیپ نات و یا اون دختر جنده ی عقده ای بد صدا یعنی اوانسنس رو گوش میدن.
بنده خودم کسی بودم که 2 سال پیش میخواستم برم امریکا و یه گروه راک-متال درست کنم که حالا اشعار شیطانی نداشته باشه و هارت و پورت هم نداشته باشه.فقط به موسیقی توجه شده باشه.
البته شاید با توجه به ثروت خانوادگیم اینکارو بکنم و یه گروه راک درست بکنم.
در ادامه صحبتای نویسنده ی وبلاگ که به نظرم میرسه از خیلی از متال بازها پخته تر باشه باید عرض کنم که گروه متایکا بعد از بلک آلبوم مرده و الانم که اجراهای افتضاح متالیکا رو میبیم بیشتر به این موضوع ایمان میارم.
جیمز هتفیلد گلوش پاره شده و صداش دیگه کشش تورهای 50-60 روزه کنسرت رو نداره.
موسیقی راک هم به نوعی مرده.
چرا کس شعر میگی کی از اوانسنس و اسلیژک نات حرف زد.تو که میای ژز ثروت خونوادگیتو می دی از متالیکا چی میدونی اخه.یعنی اینقدر قوه تشخیص نداری که بفهمی صدای جیمز تو 3تا البوم اولشون داغون بود نه الان.
منظورت از اینکه راک مرده چیه؟
ببخشید از اینکه فحش دادم.اجراهارو قبول دارم ضعیف شده ولی افتضاح نشده.تنها لایوی که افتضاح بود راک اند رول حال اف ده فیمه.
من دارم می گم دث مگنتیک اونقدرایی هم که می گی بد نبو حتی به جرئت می تونم بگم عالی بود
ببین من از اوانسنس و اسلیژک نات نفرت دارم ولی این درست نیست کسی بیاد تویه وبلاگ عمومی از لغت (جنده)استفاده کنه اقا امیر
منم اون فحشو در جواب جنابعالی دادم
ببین من از اوانسنس و اسلیژک نات نفرت دارم ولی این درست نیست کسی بیاد تویه وبلاگ عمومی از لغت (جنده)استفاده کنه اقا امیر
منم اون فحشو در جواب جنابعالی دادم
امروز میخوام بهترین آهنگ اجرای زنده ای رو که در تمام عمرم دیدم و اونو حتی تو استودیو های غیر حرفه ای تهران(به صورت زیرزمینی) کاور کردم رو براتون لینکشو بذارم.
این آهنگ از ساخته های گروه فوق العاده گروه نروانا است.
این زیباترین اجرای لایوی است که تا حالا دیدم.
اسم آهنگ smells like teen spirit
گروه نروانا گروهی است که سبک grunge دارد.این سبک تلفیقی از پانک و راک میباشد.
حتما دانلودش کنین.خیلی آهنگ زیباییه.
به امید اون روز که خودمم اجراش کنم.
برای دانلود به سایت : keepvid.com رفته و لینک زیر را در کادر مربوطه وارد کنید.سپس در صفحه ی جدید گزینه download vid.mp4 را انتخاب کنید.
لینک :
تو واقعا احمقی اگهunforgiven III,cyanide ,the day that never comesبه نظرت مزخرف میادم.متالیکا هنوزم بهترین.
صدای hetfield جزو بهترین هاست مثل Fernando Ribeiro
متالیکا بهترین آلبومشو(Metallica 1991)بعد از کلیف داد
fuck up.to ye adame oghdeie hasti.ashghal.to az rock chi midooni?ha
jigaram. agar shut up va fuck off ya fuck you ro ba ham makhloot koni mishe fuck up.fahmidi?ha
kheili doost dari nazare baghiaro nesbat be khodet jalb koni?ha
bazam migam to oghdeie motefavet budan dari.hatman be ye ravanpezeshk morajee kon.ok?a
ببین، میدونم كه توی كامنتای این مطلب فحش زیاد خوردی… و در جواب هم دلیل این فحشا رو بی فرهنگی و سن پایین و اینا دونستی… اما یك بار هم فكر نكردی كه شاید مطلب مزخرفت مخاطبات رو به وجد آورده و فحش میدن!
1. منم مثل تو برای كلیف ارزش قائلم، و قبول دارم كه واقعاً مغز متفكر گروه بود… شاید جیسون و حتی رابرت دیگه خط مشی كلیف رو توی نوشتن لاین باس ادامه ندادن، اما رفتنش ذره ای باعث افت متالیكا نشد…
2. واقعاً اندازه موی اعضای یك گروه توی بررسی موسیقیشون انقدر مهمه؟!
3. اگه همون موقع انتشار سینت انگر از منم میپرسیدم حتماً میگفتم افتضاح مطلق. اما الان با گذشت این چندسال، چندتا از آهنگای محبوبم آهنگای این آلبوم هستن!
نمیدونم اعضای گروه چرا گفتن كه آلبومشون افتضاح بوده (اگه این گفته از ته دلشون بود كه اصلاً آلبوم رو ضبط نمیكردن!) اما به نظر من درجه شناخت از متالیكا با شناخت آهنگای سینت انگر رابطه مستیقم داره… توی تكتك عناصر این آلبوم میشه هویت متالیكا رو فهمید… پس به نظرم كسی كه این آلبوم رو افتضاح میدونه معلومه كه كلاً متالیكا توش نفوذ آنچنانی نداشته.
اگه بعد از Saint Anger علاقهت به متالیكا كم شده، با كل
3. اگه همون موقع انتشار سینت انگر از منم میپرسیدم حتماً میگفتم افتضاح مطلق. اما الان با گذشت این چندسال، چندتا از آهنگای محبوبم آهنگای این آلبوم هستن!
نمیدونم اعضای گروه چرا گفتن كه آلبومشون افتضاح بوده (اگه این گفته از ته دلشون بود كه اصلاً آلبوم رو ضبط نمیكردن!) اما به نظر من درجه شناخت از متالیكا با شناخت آهنگای سینت انگر رابطه مستیقم داره… توی تكتك عناصر این آلبوم میشه هویت متالیكا رو فهمید… پس به نظرم كسی كه این آلبوم رو افتضاح میدونه معلومه كه كلاً متالیكا توش نفوذ آنچنانی نداشته.
اگه بعد از Saint Anger علاقهت به متالیكا كم شده، با كلاً توی متالیكا گوش دادنت تجدید نظر كنی. 😉
6. وقتی داری در مورد «هیجان» و نقطه مقابلش «كارشناس موسیقی» و «منتقد» صحبت میكنی و اولی و چرند و گذرا میدونی و گروه دوم رو اوج حقگرایی، باید بهت یادآوری كنم در مورد یه سمفونی سبك كلاسیك مطلب نمینویسی… این، موسیقی راكه!
خودمونیم، اولین باری كه از موزیك راك و متال خوشمون اومد كدوممون به خاطر مباحث آهنگسازی و هارمونی و كنترپوانش عاشق شدیم؟! مگه غیر اینه كه راك و متال موسیقی بیمنطقی و هیجانه؟! مگه غیر از اینه كه راك خوب یعنی راكی كه موقع گوش دادن باهاش حال كنی؟!
4. حرف و حدیث و حاشیه باعث نمیشد كه متالیكا همیشه در رأس خبرها باشه… این علاقه مردم به متالیكا بود كه توی رآس اخبار قرارش میداد 😉
حس میكنم «محبوبیت» متالیكا رو به شدت با «معروفیت»ش اشتباه گرفتی!
5. در مورد موزیك ویدیوی The Day That Never Comes، شبههای كه برات ایجاد شد و قرمز توی پرانتز نوشتیش برای چندنفر ضد متالیكا از دوستام هم پیش اومد. و برای صدمین بار توضیح میدم كه اگه فكر میكنی توی این ویدیو طرف خاصی حق نشون دادهشده، معلومه كه ارتباط ترانه و موسیقی این آهنگ با One رو به خوبی درك نكردی. این دوتا آهنگ رسالت یكسانی دارن: «جنگ، نه!» توی One كسی فرشته نشون داده شد؟! پس منطقیه كه توی The Day That Never Comes هم فقط درونمایه ضدجنگ مطرح باشه و نه چیز دیگهای.
7. ببین به تعداد موهای سرم آدم دیدهم كه متالیكا رو به چند دوره تقسیم میكنن و صعود و نزولش رو مثل یه نمودار توضیح میدن… اما بذار رك بگم، متالیكا همیشه توی اوج بوده و هست.
میدونم، And Justice For All و Master Of Puppets شاهكار بودن، اما این از خوبیهای Death Magnetic چیزی كم نمیكنه. Death Magnetic یه هویتی رو به آدم نشون میده كه انگار عصاره تمام متالیكا توشه.
ببین میدونم، و میدونی، كه متالیكا احتیاجی نداره كه موضوعی رو دروغ بگه. هر چندتا كه خواستی از كنسرتای 2003 تا 2008 متالیكا رو كه خواستی ببین. یدونه كنسرت هست كه مردم ازش استقبال رویایی نكردهباشن؟! پس لطفاً اگه با Saint Anger آنچنان خو نگرفتی این آلبوم رو مزخرف و دلسرد كننده ندون!
8. ای كاش تو فكر نمیكردی كه این آلبوم شاهكار نیست… و این همه توهین ها رو به آدمایی كه خیلیامون بهشون مدیونیم نمیكردی.
9. ببین اگه همه آهنگای متالیكا رو پیش یه استاد آواز و صداسازی ببری حتماً بهت میگه كه صدای جیمز توی Death Magnetic از بهترین خوندناشه!
پس اصلاً عقلانی به نظر نمیاد كه هیجان رو توی موسیقی راك و متال اونقدر پوچ و واهی بدونی!
13. وقتی از واژه «مزخرف» انقدر بدون كنتور استفاده میكنی، معلومه باید بهت یادآوری كنم كه در مورد سروش هیچكس و لینكین پارك و اینا مطلب نمینویسی… كه انقدر راحت به خودت اجازه میدی در هر مورد سریع حكم صادر كنی.
14. كرك همت خودش اومد بهت گفت كه از سولو نداشتن Saint Anger ناراحته و میخواد توی Death Magnetic تلافی كنه؟!
درسته، شاید همه سولوهای Death Magnetic مثل سولوهای Blackened و One تاریخی نشن، اما Death Magnetic سولوهای ماهی داره، كه توشون سولوهای تك هم پیدا میشه… فقط كافیه اون عینك بدبینی و اون تكیه كلام «مزخرف» رو بذاری كنار 😉
15. اگه شباهتها رو فقط توی مدت زمان آهنگا و طرح جلد دیدی، متأسفانه باید بگم كه كلاً فقط به همینا توجه كردی!
16. ببین، از قدیم گفتن سخنی كز دل برآید لاجرم بر دل نشیند؛ مهم اینه كه حرف متالیكا به دل من و طرفدارای متالیكا -گویا جز تو!- میشینه، به موجودی حساب اعضای گروه هم هیچ ربطی نداره.
10. فركانس صدا نزدیك به آستانه دردناكیه! اوه چه جمله خردمندانهای! چندساعت مطالعه كردی به این جمله رسیدی؟! پدرجان اولین دیستورشن (افكت كاملاً متداول توی تمام كارای متال و متالیكا) در اثر زیاد كردن بیش از حد صدای آمپ ایجاد شد؛ یعنی سر درد! با این جمله كلاً متال رو بردی زیر سؤال!
11. «جاذبه مرگ» ترجمه زیاد درستی برای Death Magnetic نیست، این دث صفته و منگنتیك موصوف؛ پس ترجمهش میشه یه چیزی تو مایههای مغناطیس مرگی، (مغناطیسی كه آدما رو به سمت مرگ میكشه)
12. در مورد درام: تو فكر میكنی كه آهنگای متالیكا باید دقیقاً همون چیزی باشن كه تو انتظار داری. آدم خوبه اینجور مواقع دستشو بذاره توی دست آهنگساز… و بدونه گروهی كه اینهمه خاطرات خوب باهاش داره، به بیراهه نمیبردش.
اگه قرار باشه متالیكا دقیقاً همون چیزی باشه كه من یا تو صلاح میدنیم، خب پس دیگه واسه چی كار ضبط میكنن؟! چندتا ترك خالی بدن بیرون خودمون روش هرچی خواستیم ضبط كنیم! اینجوری متالیكا میشه بهترین گروه دنیا!!!
17. Metallica Is Back واقعاً جمله مزخرفیه؛ متالیكا هیچوقت كمرنگ نشد كه حالا بخواد برگرده. هركسی كه فكر كرده متالیكای الان با متالیكای 2003 و متالیكای 1983 فرق داره باید بگم كه سخت در اشتباهه!
18. كسی كه از حق حرفهای خودش دفاع میكنه پول پرسته؟! یعنی اقدام غیر حرفهای Napster احتیاج به شكایت نداشت؟!
19. روح موسیقی رو نه جیب موسیقیدانش تعیین میكنه، نه شكایت نكردنش از Napster نه توی صدر اخبار بودن خوانندهش! فكرتو یه كوچولو باز كن، لطفاً!
20. متالیكا در «تو» مرده، چون روح «تو» مرده! لطفاً جملههات رو كلی و عمومی بیان نكن… این مشكلیه كه خود تو در برقرار كردن ارتباط با Death Magnetic داری!
پ.ن. خیلی خیلی خودمو كنترل كردم كه مثل دوستان دیگه خون جلوی چشمامو نگیره.
ادبیاتت توی نوشتن این مطلب توی سطوح خیلی پایین بود. واقعاً توهین آمیز نوشتی.
منتظر جواب کامنتم هستم آقای منطقی و اهل اندیش و مذاکره که واقعاَ عقده تفاوت نداری و فقط واسه تبیین حق این مطالب کارشناسانه رو مینوسی!
(بدلیل عدم نمایش کامل کامنتم بقیه اشو جداگانه می فرستم) که اشتباهه اگه به تراک دوم death magnetic مراجعه کنی کمکت می کنه4-دلیل به تعویق افتادن انتشار آهنگ هم تغییر ماتریال آلبوم بود یعنی گروه اول می خواست روی آهنگهایی کار کنه که زمانst anger ضبط کرده بود کار کنه ولی بعدش تصمیم گرفت از اول برای این آلبوم ضبط کنه انتشار اون آلبوم معروف به استودیویی هم تو همین راستا بود5-گفتی توی the day that never comes بازهم آمریکایی ها فرشته نشون داده شدند که اینهم برمی گرده به اینکه متالیکا با این کار می خواسته بگه که آمریکایی ها (بعنوان شروع کننده جنگ) باید به طرف مقابل احترام بذارند و اونا رو یه مشت تروریست عرب ندونند(بقیه تو کامنت بعدی)
6- اینکه میگی منتقدین این آلبوم انداختند گوشه اتاق و گفتند افتضاحه منظورت دقیقا کدوم منتقداست نقدهایی که من خوندم همه اش مثبت بود البته باز هم میگم که حرفهای منتقدین ملاک نیست7-دلیل خشن بودن صدای آلبوم st anger اینکه متالیکا تو اون آلبوم داره از یه خشم و عصبانیت صحبت می کنه و آدمی که عصبانیه صداش هم یه جور غیر قابل تحمله(البته نه برای جیمز)8-گفتی که لارس هم افت کرده کدوم درامر 46 ساله را سراغ داری که تو این سن 5 آهنگ بالای هشت دقیقه رو با این مهارت بزنه این چیزی بجز قدرت و خلاقیته9-آخرشم هم گفتی چرا از نپستر شکایت کردند کسی که از نپستر دانلود می کرد درست شبیه آدمی بود که بره به یه فروشگاه و چیزی رو بدون پرداخت پول برداره و بره آیا این بنظرت درسته؟در پایان یه مساله تو قضاوتت تعصب نداشته باش اینکه متالیکا خودشو تکرار نمی کنه دلیل بر بد بودن نیست.منتظر جوابت هستم.
سلام یزدان عزیز اولا این نکته را بگم که بعد از چند روز کلنجار رفتن با خودم می خوام یکی تو دوتا نکته بهت بگم ویکی دو تا سئوال ازت کنم امیدوارم به یه نتیجه ای برسیم:1-اینکه انتشار st angerطبق برنامه بوده و اصلا علت جدایی جیسون از متالیکا عدم قبول مشارکت وی در فرایند ساخت این آلبوم است که اگه خواستی به طور مفصل بهش جواب میدم و اینکه تو میگی اونها با انتشار این آلبوم می خواستند بر اختلافاتشون تو رسانه ها سر پوش بذارند درست نیست 2-تو گفتی که منتقدین از st angerاستقبال نکردند مگر استقبال منتقدین دلیل بر خوبی و یا بدی یک آلبومه؟متالیکا از 1983 تا 2003 هیچ آلبومی را شبیه به هم نداشته و همه اونها با همدیگه تفاوت داره و به قول لارس این راز ماندگاری متالیکاست3-به نظرم اونایی که میگن st anger افتضاحه به خاطر این میگن که دوست دارن متالیکا همیشه خودش و آهنگهاش تکرار کنه که بنظر من این درست نیست حتی متالیکا توی تورmedly in anger with the world tour که تور حمایت از آلبوم st angerبود آهنگهایی را اجرا می کرد که تا اونموقع کمتر از اونا استفاده می کرد4-گفتی که اون دو تا آهنگ جدید توی این آلبومdeath magnetic بکار نرفته که اشت
1-تو با توضیح دادن وضعیت گروه در سال 2002 گفتی که متالیکا خنده دارترین کار ممکن یعنی ارائه آلبوم کرده 2-در مورد منتقدین باید بگم که تو خودت جمله هات یه نوع پارادوکسه! نگاهی به جمله ات بکن3-من آخرش نفهمیدم آلترناتیو بده یا تغییر سبک؟4-آهنگ death is not the endبه ترک دوم the end of the line تغییر کرده البته با تغییر شعر و کمی هم ریفها5-این از وسواس متالیکا برای آلبوم جدید حکایت داره نه بی برنامگی
6-متالیکا همیشه از سیاست متنفر بوده و هست وفکر کنم تو هم با این مساله موافق باشی در ضمن ترانه و کلیپ اون آهنگ هم خیلی حرف داره که اگه خواستی بطور مفصل و دقیق توضیح میدم 7-در عوضش هم من می تونم چند تا سایت معرفی کنم که این آلبوم فوق العاده توصیف کردند8-هه هه هه!9-بمن هم بده!
پرانتز: اینکه من هنوز به جوابت جواب ندادم دلیل نمیشه که توضیحاتت کامل بوده باشه… پس لطفاَ انقدر جوابت به کامنتم رو به رخ دیگران (به عنوان توضیح کامل!) نکش!
ضمناَ:
1. جداَ باید توی لحن نوشتارت تجدید نظر کنی… پره از طعنه و کنایه…
2. دوست گلم… تو که اگه مدرک زبان نداشتی به خودت اجازه نمیدادی در مورد ترجه یه عبارت دو کلمه ای نظر بدی، چطور به خودت اجازه دادی بدون داشتن مدرک موسیقی، یه نقد به چه درازی بنویسی؟!
اوه چه بحث داغي ! بايد بگم منم با نويسنده موافقم و بايد تاكيد كنم اونايي كه اين آلبوم و آلبوم st anger رو بيشتر از كاراي دهه 80 قبول دارن مطلقا هيج درك و فهم و شعوري از موسيقي ندارن . سليقه ها واقعا افت كرده چون چسبيدين به متاليكا اين همه كروه راك انگليسي . يكم سليقتون رو ارتقا بدين لطفا . آقاي يزدان ازتون ممنونم مخصوصا بخاطر پست هاي اخيرتون عالي بودن.متاليكا خيلي وقته مرده.از سال 96
سلام یزدان عزیز فکر می کردم با بحث کردن با تو به جایی برسیم البته با جواب دادن به تو نمی خواستم قانعت کنم که متالیکا بهترین گروهه و توهم به این نتیجه برسی ولی هدف این بود که من هم بعنوان طرفدار متالیکا و آلبوم جدیدش نظراتم بگم تا خواننده ها بتونن همه نظراتو با هم ببینند و خودشون نتیجه گیری کنند اما احساس می کنم که تو به جای منطقی حرف زدن هی می خوای نظرتو به همه تحمیل کنی که چه میدونم متالیکا
با دث مگنتیک مرد یا اصلا اونا با مرگ کلیف خلاقیتشون هم مرد تو وقتی حرف از سنت انگر میشه می گی که منتقدین همه این آلبومو طرد کردند ولی وقتی بحث دث مگنتیک میاد وسط میگی که نظر همه منتقدین که مهم نیست (و فقط اونایی خوبند که بگن مزخرفه) تو خواننده های این پست بخصوص اونایی که مخالف نظرت هستند رو کم سواد ونا آگاه می خونی و بعد هم انتظار داری که طرفدارای متالیکا حرفتو قبول کنند در آخر یک کلام آن هم اینکه امیدوارم همه حرفات در این پست حرف دلت باشه و اونا رو از سر لجبازی نوشته نباشی»بیدار کردن کسی که بخواب رفته از کسی که وانمود می کنه خوابیده است آسانتر است»
یزدان جان بذار متالیکا افول کرده و مرده برای ما باشد و گروههای بی خطر انگلیسی(به تعبیر تری اتکینسون منتقد نیویورکر)برای تو!
ايراني هستين ديگه , فقط متاليكا رو ميشناسين و ساسي مانكن : دي
بابي جان.شما فهم راك انگليسي رو نداري چرت نگو لطفا , بي خطر ديگه چه صفت خزئبليه , شما ميخواي راجب راك حرف بزني بايد دهنتو آب بكشي دهنتو بشوري هم فهمت قد نميده , همون سينت انگرتو گوش بده و باهاش هد بزن : دي . حماقت تا كجا آخه ? : دي
آخرين مطالب اين وبلاگ رو بخون تا بفهمي موسيقي چيه تا يكي گفت چي گوش ميدي اسماي ديگه هم غير متاليكا بلد باشي.از لود به بعد متاليكا واسه جنده ها و جغله ها آهنگ ساخت.
عذر ميخام يزدان جان.تا حالا شده بود اينجا تو بلاگت به كسي بگم بالاي چشش ابرو ? فقط راجب موسيقي صحبت ميكرديم خب ولي اين كامنتا رو ديدم و توهين به راك انگليسي خونمو به جوش آورد كساييكه توانايي درك راك رو دارن اينقد بچگانه كامنت نمي ذارن.اينا راجب همه چي حرف ميزنن جز موسيقي !!!!!!!!!
حسام جان…
چند روز پيش خواستم اين جمله رو توي اولين كامنتم اينجا بگم اما دلم نيومد به يه طرفدار چهارده ساله متاليكا همچين حرفي بزنم، چون حتي اگه مطلبش خونم رو به جوش مياره، ولي باز به خودم اجازه نميدم به كسي كه چهارده سال گروهي رو كه ميپرستمش، ميپرستيده همچين چيزي بگم…
اما الان به تو ميگمش…
» مدتهاست كه هركسي كه ميخواد بگه فهم و شعوري در زمينه راك و متال داره، متاليكا رو ميكوبه؛ اما در حقيقت، عكس ماجرا رو در مورد خودش ثابت ميكنه! متاليكا، گروهيه كه بي اغراق -حداقل توي همين ايران خودمون- باهاش راك و متال رو شناختن… اصلاً حقش نيست كه در مورد خودش و طرفداراش و آلبومش همچين حرفي بزنيم.
منم نميگم سينت انگر و دث مگنتيك از جاستيس و مستر بالاترن… من ميگم اين دوتاي آخري، كار همون كساييه كه اون دوتاي ديگه رو ساختن… پس اگه با جاستيس و مستر حال ميكنيم، بهتره دستمون رو بذاريم توي دست اعضاي گروه… و مطمئن باشيم!
من احتياجي به اثبات خودم ندارم موسيقي برام يه موضوع شخصيه و دليلي نداره كه واسه يه موضوع شخصي خودمو جلو بقيه جار بزنم كه اثبات كنم خودمو . اصلا اثبات واسه چي و كي ? مگه كمبود محبتيه كه بخايم جبرانش كنيم? من توهين به راك رو ناشي نشناختنش ميدونم.من شناخت كاملي از متاليكا دارم اما آقاي بابي و حتي خود شما كمترين شناختي از راك نداريد و مطمئنم نه من و نه جناب يزدان موسيقي رو با پابليك كردنش به گند نميكشيم و اونو ابزاري براي اثبات خود نميدونيم چون اصلا بحث اثبات و اينا ني و اين بدبيني شما نسبت به منتقدين سينت انگر و دث مگنتيكه
م رضاي عزيز لطفا راك و متال رو قاطي نكنين نگين كه هر كي بخاد بگه چيزي از (راك و متال) حاليشه متاليكا رو ميكوبه.كوبيدن متاليكا و هر گروه ديگه اي داشتن و نداشتن فهم و شعور رو تو موسيقي نميرسونه . يكم ديدتو وسيعتر كن
فرازی از فرمایشات شما حسام خان : «اما آقاي بابي و حتي خود شما كمترين شناختي از راك نداريد»
ممنون میشم ادله تون رو بشنوم…
.
کسی که توهین به این صریحی میکنه… اونوقت به من میگه دیدمو وسیع کنم!
كسي كه بچسبه به متاليكا اونم متاليكاي هزاره سوم و اونو بت خودش قرار ميده حتما از حجم عظيمي از شاهكارهاي موسيقي راك بويژه ايندي راك سايكدليك راك پراگرسيو راك و آلترناتيو راك و امبينت بي خبره.تو اين حجم عظيم هنر واقعا متاليكا با دو آلبوم آخرش حرفي واسه گفتن نداره.من قصد كل كل ندارم اما پيشنهاد ميكنم در كنار متاليكا و بقيه گروههاي متال حتما با راك آشنا شو منم مثل شما بودم يه زماني متاليكا ناموسم بود اما اون موقع با راك آشنا نشده بودم
قصد توهين نداشتم اگه ناراحتت كردم عذر ميخام اما حرف آقاي بابي برام گرون تموم شد «گروههاي بي خطر انگليسي»
1. بحث سلیقه ای بودن موسیقی بحثیه که خودت پیشش کشیدی فکر کنم. پس منطقی نیست که بگی دو آلبوم آخر متالیکا توی حجم عظیم موسیقی حرفی واسه گفتن نداره…
2. کی گفته من غیر از متالیکا موسیقی دیگه ای گوش نمیدم؟ البته در مورد راک انگلیسی به اندازه تو اطلاعات نداشته باشم، اما از گروههای آلترنیتیو و پراگرسیو و هاردراک کارای زیادی گوی میکنم.
اما خب میدونی موسیقی راک -نیز متال- موسیقی ایه که نمیشه آدم طرفدارش باشه و با هیچ گروهی «زندگی» نکنه…
منم درسته گروهای زیادی رو گوش میکنم (چه توی راک، چه توی موزیک سنتی، چه کلاسیک) اما این متالیکاست که برای مقدسه…
پ.ن. بابی هم اطلاعات قابل توجهی داره و «بی خطر» هم کنایه ای نبوده که سهوی از دهنش پریده باشه… پس بهتره باهاش بیشتر مذاکره کنی.
babimetallica.blogfa.com
یزدان جان 5 شنبه مطلبی می نویسم در مورد متالیکا افول کرده و راک بی خطر انگلیسی خوشحال میشم بخونی و نظر بدی دلیلش هم اینه که تو کامنتهای وبلاگت نمی تونم به طور جامع توضیح بدم منتظر تو و حسام هستم به اونهم بگو بیاد!
تابلوئه ميخاي با غرض بنويسي . مطمئنم . در صورتي كه دركي از اين جنس موسيقي داشتي اين صفت خزئبل رو بكار نمي بردي .
تابلوئه ميخاي با غرض بنويسي . مطمئنم . در صورتي كه دركي از اين جنس موسيقي داشتي اين صفت خزئبل رو بكار نمي بردي .
آقاي بابي نيويركر نويسنده اي با نام تري اتكينسون نداره !!!!! لينك بده .
http://www.newyorker.com/magazine/contributors
یزدان جان مطلب آماده است منتظر تو بقیه هستم
Musighi e ke metallica ke tu 2 ta albume akharesh erae karde nojavoon pasande va eghtezaye sene in aghaye babi ! . Seneshun bishtar eghteza nemikone . In hame tu nazarashun harfe death magnetic o st anger o zadan ke asle ghazie ro faramush kardan . Ye baram harfe master o nazadan .malume ke 2 albume akharo bishtar az master dus daran ke eghtezaye seneshune . Gush bedid bache ha bozorg mishid yad migirid
بابي جون ! م.رضاي عزيز مطالب اين وبلاگ يكم واسه شما سنگينه ! به گروه سني شما نميخوره ! خدا روزيتونو جاي ديگه حواله كنه . بزرگ شدين ميتونين بياين اينجا نظر بدين . البته اگه تا اون موقع مغزتون همينجوري بسته نمونده باشه ! اينجا جاي بچه بازي و كل كل بچه گانه نيست اگه رو ناموستون همينقدر كه رو متاليكا تعصب دارين تعصب داشته باشين نتايج بهتري ميگيرين !!!!!!!!!!!
من کامنت نذاشتم چون همیشه با یزدان حضوری حرف می زنیم … بحث ها هم واقعا زیاده … وقت گذاشتم و خیلی از کامنت ها رو خوندم . مشکل اصلی که وجود داره و اکثر دوستان ازش رنج می برن / آشنا نبودن با فضای یه نقد و بررسی و صحبت در یه فضای عمومی هست. اینکه نمی تونن بین علایق شخصی و حس و حال درونی و منطق ارتباط برقرار کنن . مخصوصا موقع بیان این احساسات در جمع و برای تعدادی شنونده یا خواننده . اگه حس و حال درونی متالیکا یا هر گروه دیگه ای رو دوست دارین تعصب دارین یا هر چیزی … ولی از بیان اون به صورت جمله ناتوان هستید … هیچ وقت در یه مباحثه و یا یه نقد عمومی شرکت نکنین … چون باعث عذاب خودتون و وقت کشی دیگران می شید .
درود.
باورم نمی شود ! بالاخره یک نفر پیدا شد که یک «نقد» درست و حسابی از متالیکا بنویسه. واقعا عالی بود.
پیروز باشی.
بازتاب: Exclusive Interview With Anathema+Download New Album « Psychedelia Music E-Zine
با سلام
نقد بدی نبود ولی خوب هم نبود . نکته ی اول اینه که گروه بر پایه ی فرد نیست بلکه با هم میشن گروه . کلیف برتون هم 24-25 سال که به لقائ الله پیوسته . Master of pupets , & justice for all + Black
آلبوم بلک ریتمش با تمام ریتمای متال اون دوره زمین تا آسمون فرق داشت . آلبوم St anger هم چون arrengement درست و درمون نداشت به اون وضع کشیده شد . ولی Death magnetic بدور از انصافه بخوایم بگیم آلبوم بد ، مزخرف یا چرتی بوده ، درسته واقعا بعضی از سولو ها باید ویرایش میشد ولی کار قوی بود . این آلبوم تو اکثر آهنگاش غیر از Cynide و تا حدودی suicide & redemption و the judass kiss بقیه شون با ریتم آغازی خوبی شروع شدن ولی خب وسط کار ریپ زیاد زدن . سولوی آلبوم یه فضای خاصی داره ، تو خماری نگهن میداره برای همین اعصابت میریزه بهم (حرف حساب سولو رو درست و حسابی نمیزنه) . نمیشه گفت متالیکا مرده ست همون جوری که خیلیها میگن موتورهد مرده ست .
گروه همون جور که از اسمش معلومه بر پایه تک تک افراد اون گروهه نه یک فرد خاص اما وقتی گروهی مغز متفکر داشته باشه اون شخص خاص می تونه تاثیر شدیدی روی دیگر اعضای گروه بزاره . نمونه ش کم نیست تو دنیای موسیقی . شما هم اگه بیوگرافی متالیکا رو که تو 1000 مدل کتاب تو بازار ببینین متوجه میشین که تاثیر زیادی داشته کلیف رو بقیه . ( به نقل از لارس)
بازتاب: Testament – Dark Roots Of Earth – 2012 | Psychedelia Music E-Zine
بازتاب: اهنگ جدید متالیکا – فرد مطلب