Manowar – Gods Of War – 2007

.

.

با سلام خدمت تمام دوستان عزیز و متال بازان گرامی .

از مدت ها قبل دغدغه نوشتن از Manowar را داشتم . گروهی که شناخت مرا نسبت به متال شکل داد . ارادت خاص من نسبت به موسیقی , عقاید و استایل گروه به 12 سال پیش برمیگردد .  و حال که منووار پس از 5 سال آلبوم جدید خود را منتشر کرد فرصت را غنیمت شمرده و ارادت خاص خود را نسبت به پادشاهان نمایان ساختم . در این پست با تعصب کامل می نویسم و پیشاپیش از تمام کسانیکه به این نوع نگارش من عادت ندارند و آن را نمی پسندند عذرخواهی می کنم . قضیه Manowar و Metallica برای من کاملآ متفاوت است و برای همین نوع نثر من در باب این دو بند با بقیه پست ها تفاوت محسوس دارد . برای اینکه این بررسی شسته رفته تر شود آن را طبقه بندی کردم و در هر قسمت به بررسی موضوعی خاص مرتبط با بند اسطوره ای Manowar می پردازم .

.

.

بررسی موسیقی گروه از گذشته تا امروز

.

نزدیک به سه دهه فعالیت در دنیای پر فراز و نشیب موسیقی . یک رکورد جالب . شروع از دهه 80 میلادی دهه طلائی موسیقی تا به امروز که دهه اول از هزاره سوم رو به اتمام است و موسیقی درگیر شده و از هنر بودن به سمت صنعت بودن پیش میرود و ارزش ها در موسیقی هر روز کمرنگ تر میشود . به نظرم معنای متال نسبت به دو دهه پیش بسیار بسیار کمرنگ تر است . در هر ساب ژانری بنگرید این افت کیفیت را مشاهده می کنید . وجود گروههائی چون Manowar که از گذشته تاکنون با قدرت به کار خود ادامه میدهند و ارزشها را حفظ میکنند کورسوی امید را در ما زنده و روشن نگه میدارد . Manowar از ابتدا ( دقیقآ ابتدای دهه 80 ) با هوی متال قدم برداشته است . هوی متال را میتوان مادر موسیقی متال دانست چرا که بسیاری از زیر سبک های متال که امروزه بیشتر رواج دارند از هوی منشعب شده اند . گروه ابتدا با تکیه بر هوی متال کار خود را شروع کرد . من موسیقی دهه 80 Manowar را Pure Heavy Metal می نامم حتی میتوان آنرا Pure Classical Heavy Metalنامید . Manowar از ابتدا خود را بندی افسانه ای – حماسی در هوی متال معرفی کرد . دهه 90 همانند دهه 80 برای Manowar همگون پیشرفت و آنها از تکنولوژی روز برای ارائه آلبوم های با کیفیت به هواداران استفاده کردند و به مفهوم Underground نیز وفادار ماندند . Manowar در این هنگام Pure Metal یا True Metal را معرفی کرد . در بسیاری از سایت های معتبر موسیقی سبک گروه True Metal ( متال حقیقی ) درج شده است . اما حقیقتآ دهه اخیر را باید دهه تحولات اساسی در موسیقی گروه دانست . دلایل من بر این مدعا چنین اند :

.

آلبوم استثنائی Warriors Of The World United منتشر شده به سال 2002 نشان داد که منووار قصد دارد تغییراتی را در جهت مثبت در موسیقی اش اعمال کند . نوع وکال اریک آدامز بطور مشخص تغییر کرد . ( اگر طرفدار هوی متال باشید و یا هوی متال را دنبال کرده باشید با من موافقید که صدای اکثر وکالیست های هوی متال شبیه به هم است ) می توانم بگویم صدای اریک در دهه های 80 و 90 تقریبآ همین گونه بود یعنی جنس خاص وکال در هوی اما با قدرت و صلابت هر چه تمامتر ( به نظر من اریک یکی از برترین وکالیست های دنیاست ) . تغییری که از این آلبوم به بعد در صدای اریک شاهد بودیم این بود که اریک به مانند گذشته باز و بالا نمی خواند و کاری میکرد تا صدایش بم تر شنیده شود این کار وی باعث میشد صدایش خشن تر شود و فشار بیشتری بر تار های صوتی او وارد آید . در یک کلام بدون اینکه از قدرت و صلابت صدای اریک کاسته شود صدایش ترسناک تر شد و فرکانس صدایش را پایین آورد و طول موج آنرا بالا برد . اگر موسیقی منووار را دنبال کرده باشید حتمآ منظور مرا متوجه میشوید .

.

ترانه ها از لحاظ ریتم تغییر چتدانی نداشتند . ( در این بررسی تغییرات نسبت به آلبوم آخر سنجیده میشوند ) ریتم غیر سرعتی استاندارد هوی متال . به نظرم گروه در آلبوم Louder Than Hell ( 1996 ) متفاوت ترین ریتم را از خود به جای گذاشت البته آلبوم جدید از لحاظ ریتم تفاوت چندانی با گذشته ندارد . اگر دقت کرده باشید فضای کلی آهنگ ها مشابه فضای کلی آلبوم Warriors Of The World United است و این دو آلبوم فضای کلی متفاوتی نسبت به بقیه آلبوم ها دارند . فضای که انگار گروه در فضای باز و خلآ می نوازد و صدای هز سازی اکوی خفیفی دارد . این موضوع در آلبوم های قبل از آلبوم Warriors Of The World United مشاهده نشده بود .

.

از لحاظ جنس صدای گیتار الکتریک نیز تغییر چندانی نمی بینیم و ریتم ها و سولو ها مشابه گذشته اند . نقش ضربتی و قدرتی باس گیتار پر رنگتر از گذشته شده و باز مشابه آلبوم Warriors Of The World United است . نوازندگی درامز نیز بدون تغییر مانده است . اما علیرغم تشابه فضای کلی با آلبوم Warriors Of The World United تفاوت های اساسی به تمامی آلبوم های دیگر دارد و آن اینست که وقتی به آهنگ های این آلبوم گوش می کنید علاوه بر حس قدرتی که به مانند قبل از شنیدن ترانه ها به شما دست میدهد احساس جنگیدن نیز به شما دست میدهد . شما دقیقآ میتوانید خود را در یک میدان رزم تصور کنید . موسیقی این آلبوم شما را به یک کارزار می برد و این فوق العاده است . !!!!!!!!!

صدای اسب ها , جنگجویان و شمشیر ها احساس فوق العاده ای است که از شنیدن این آلبوم نصیب شما میشود . آهنگ های این آلبوم را میتوان به دو قسمت کرد : 1 . آهنگ های آرام که با صدای جنگ   ساز کلیسا و دکلمه های کریستوفر لی و اریک همراه میشود و 2 . آهنگ های تند و خشن .

.

.

ارادت خاص گروه به ODIN

.

ارادت خاص گروه به اودین و افسانه های اسکاندیناوی تاکنون نمایان بود ولی لیریک های آلبوم جدید کاملآ همان حماسه ها هستند . یعنی لیریک ها نقل افسانه شمال هستند . از نام آلبوم گرفته تا نام آهنگ ها ( که نام Odin در نام 4 آهنگ اسفاده شده و حتی نام یک آهنگ Odin است ) و لیریک ها همه و همه نشاندهنده ارادت خاص گروه به این افسانه و کاراکتر اودین است . در پاراگراف بعدی کمی در مورد این افسانه , اودین و شخصیت های نام برده شده در لیریک های این آلبوم توضیح خواهم داد .

.

در افسانه های اسکاندیناوی , زمین دایره ای مسطح است که در شاخه ای از درخت دنیاها , در Yggdrasil واقع شده است . Asgard که محل زندگی خدایان است در وسط این دایره قرار دارد و تنها به واسطه عبور از رنگین کمان ( پل Bifrost ) قابل دسترسی است . غول ها نیز در Jotunheim زندگی می کنند . اقامتگاهی سرد و تاریک که Niflheim نامیده میشود محل حکومت Hel, دختر Loki است که محل زندگی اکثر مردگان است . جائی در جنوب هم قلمرو آتشین Huspell, محل زندگی غول های آتش است . بین Asgard و Niflheim جائی است به نام Midgard که محل زندگی انسان هاست . این افسانه برخلاف افسانه های خاور میانه از نبود دوگانگی خدا – شیطان رنج می برد . و اما توضیح مختصر در مورد کاراکتر های نام برده شده در این آلبوم :

.

.

: Odin از خدایان افسانه اسکاندیناوی است . او یکی از چشم های خود را برای بدست آوردن خرد از دست داد .

Valkyries : ندیمه های اودین می باشند .

Asgard : اسکاندیناوی ها اعتقاد دارند 9 دنیا وجود دارد یکی از این دنیا ها Asgard است .

Valhalla : تالار اودین در دنیای Asgard است . ارواح سلحشوران کبیر در این تالار هستند . انتخاب اینکه کدامیک از این ارواح می توانند در Valhalla بمانند با ندیمه های اودین ( Valkyries ) است .

Berserkers : Berserker نام دسته ای از انسان ها است .

Loki : هم یکی از خدایان این افسانه است . او همچنین یک غول ( Giant )  نیز هست . او فرزند دو غول است . او در این افسانه خدای آتش و نیرنگ است .

Ravens : دو کلاغ هستند به نام های فکر و حافظه که از اودین محافظت می کنند .

Munin : یکی از کلاغ های اودین به معنی حافظه .

Hugin : دیگر کلاغ اودین به معنی فکر .

Gungnir : نام یک نیزه است .

Einherjar : نیز دسته ای دیگر از انسان ها ( Human ) است .

: Sleipnirاسب هشت پای اودین . زاده شده توسط Loki .

.

.

بررسی لیریک های گروه

.

با اقرار به اینکه شخصآ دوست دارم لیریک های یک گروه متال شامل مضامین فلسفی , عرفانی , اجتماعی و سیاسی باشد اما منووار باعث شد مضمون های حماسی هم به این علاقه مندی ها اضافه شود . لیریک های گروه تمامآ حماسی اند و اکثرآ مربوط به افسانه های اسکاندیناوی می باشند . اکثر لیریک ها در تحسین اودین بوده و در بعضی لیریک ها به موضوع جنگ و  کشته شدن در راه اودین و هوی متال اشاره میشود . بزرگداشت هوی متال و قائل شدن ارزش برای آن از دیگر مضامین لیریک های منووار است .

.

.

Cause I Need Metal In My Life

Just Like An Eagle Needs To Fly

They Can’t Stop Us , Let ’em Try

For Heavy Metal , We Would Die

Brothers Stand Beside Me, There’s A Battle On

Know My Words Are True , There’s A Battle For True Metal

Now Valhalla’s Calling Us Immortal , We Are Gods Of War

Immortal , We Are Gods Of War

Carry We Who Die In Battle , Over Land And Sea

Across The Rainbow Bridge To Valhalla , Odin’s Waiting For Me

If I Should Fall In Battle My Brothers Who Fight By My Side

Gather My Horse And Weapons Tell My Family How I Died

.

موضوع زن نیز دست مایه گروه برای نوشتن لیریک قرار گرفته است . بر طبق این لیریک ها به عینه شاهدیم که اعضای گروه معتقدند به اینکه زن پائین تر از مرد است و برای مرد ساخته شده . زن برده مرد است و مرد می بایست بر زن حکم براند .

.

Woman Be My Slave

That’s Your Reason To Live

Now She’s A Slave Not A Wife

She’s Taken Off Her Disguise

.

در یک جمله لیریک های این آلبوم تمامآ افسانه اسسکاندیناوی است و شرح آن است و یک آلبوم کاملآ حماسی است .  وقتی به صفحه مربوط به گروه در سایت معتبر Metal-Archives مراجعه می کنید در قسمت Lyrical Themes با عناوین War, Freedom, Glory, Honor, Heavy Metal روبرو خواهید شد .

.

.

منووار و تکیه بر ارزشها

.

در مصاحبه ای که Scott Columbus با سایت متال آپدیت در سال 2002 انجام داد به این نکته اشاره داشت که لیبل گروه در آمریکا Metal Blade است و آنها کاملآ با روحیات اعضای منووار آشنائی دارند . او در این مصاحبه اظهار داشت : » هر کدام از آن دو کمپانی با گروه آشنایی دارد  و می دانند که Manowar به آنچه که می کند آگاه است . خیلی بهتر است که شرایط اینگونه باشد تا این که با یک کمپانی بزرگ کار کنید که به شما بگوید : « خیلی خوب بچه ها آیا موقع آن نیست که لباس های چرمی را از تن در آورید ؟ »  یا  « فکر نمی کنید که موقع آن است که در عکسها بخندید ؟ » می دانید که منظورم چیست . «

.

او در جواب سوالی مبنی بر اینکه چگونه آنها پس از 20 سال روحیه خود را حفظ می کنند گفت : » باید به آنچه که می گذرد آگاه باشی و به جایی که می خواهی بروی . باید آگاهانه اثری را خلق کنی که به مانند یک قدم منطقی به جلو باشد و قصد نداشته باشی که پس رفت کنی یا کج حرکت کنی . باید همواره بخواهی که کاری بکنی که از کار قبلی بهتر باشد و با این چهار چوب فکری به پیش بروی  . نظرهای زیادی به ما رسید و خیلی تحت تاثیر طرفدارانمان قرار گرفتیم . چیزهای الهام بخش زیادی برای روحیه گرفتن وجود دارند . «

.

وی همچنین در جواب سوال » در بسیاری از آهنگها راجع به دشمنان متال صحبت می کنید . دشمنان متال چه کسانی هستند ؟ » اینگونه پاسخ داد : »  بیشتر به عموم مربوط است جایی که هر طرفدار متال می داند آن گروه ها چه کسانی هستند . اگر از سه شخص متفاوت سئوال کنید ، ممکن است سه جواب متفاوت بشنوید . بدون اشاره ای بطور خاص ، منظورم هر گروهی  است که می خواهد متال باشد یا سعی می کند خودش را متال جلوه دهد ولی نیست . از جمله ، رپهایی  ( Rap ) که کوک گیتارشان D است ، ولی این هوی متال نیست . می دانید که منظورم چیست ؟ تا حدود زیادی می توانید انتخاب کنید که به نظر شما متال های نادرست کدامند . «

.

او در جواب سوال جالب » هیچکدام از شما ازدواج کرده اید ؟ » جواب جالب زیر را داد : » ما با هوی متال وصلت کرده ایم . »

اعضای گروه پس از 27 سال فعالیت همچنان ظاهری فیکس دارند و برای کار خود در موسیقی ارزش هائی والا تعریف کردند . منووار کمتر گروهی را قبول دارد و علت آن نیز اینست که اکثر گروهها پس از چندین سال فعالیت تجاری شدندو ارزش های اولیه متال را به فراموشی سپردند . نگاهی به بند متالیکا بیاندازید تا منظور مرا متوجه شوید . گروهی که به نظرم مانند آنها نیامده و دیگر نخواهد آمد . نقطه شروع بیساری از هواداران متال در ایران وجهان . گروهی که موسیقی دهه 80 شان تکرار نشدنی است . با تمام قدرت ادعا می کنم که هیچ گروهی دیگر به مانند متالیکای دهه 80 ظهور نخواهد کرد . اما متالیکا چه شد ؟ . همه شما در جریان اتفاقات پیش آمده برای متالیکا هستید . نتیجه این اتفاقات کاهش طرفداران متالیکا و کاهش محبوبیت و ابهت و شکوه و عظمتگروه نزد طرفدارانش بود . اتفاقی که برای منووار در جهت معکوس در حال رخ دادن است . یعنی روز به روز بر شکوه و عظمت منووار افزوده می گردد .

.

.

حماسه و تآثیر آن بر موسیقی گروه

.

بسیاری از گروههای بزرگ در هوی متال را می شناسید که هر کدام آثار ماندگاری از خود به جای گذاشتند و خدمت جاودانه ای به موسیقی متال کردند . Iron Maiden,Judas Priestو …  اما به نظرم آنچه باعث متمایز بودن منووار شد استفاده از حماسه در موسیقی و اشعارشان بود . حماسه طرفداران خاص خود را دارد . شخصآ از طرفدارا موسیقی حماسی ام  . موسیقی با ابهت . موسیقی که به انسان قدرت میدهد . اسفاده منووار از حماسه های اسکاندیناوی بسیار جالب بود . وقتی در خلوت خود فکر می کردم افسوس می خوردم که چرا جای حماسه در موسیقی متال بی شناسنامه ایرانی خالی است . نگاهی به شاهنامه فردوسی بیاندازید . یه حماسه فوق العاده !!! . واقعآ جای تآسف دارد که موزیسین های ایرانی اکثرآ در پی تقیلد از گروههای بزرگند و هیچ رنگ و بوی ایرانی به موسیقی خود نمی دهند و به آن قدرت نمی بخشند . افسوس !!!

.

.

همکاری شخصیت های برجسته با گروه

.

اورسن ولز فقید کارگردان نابغه سینما همکاری جالبی با منووار در گذشته داشت . از او فیلم همشهری کین را به یاد داریم که به عقیده بسیاری از منتقدان بهترین فیلم تاریخ سینما از لحاظ ساختار و کارگردانیست . همچنین در آلبوم جدید شاهد همکاری کریستوفر لی بازیگر کهن سال با منووار هستیم . از دکلمه های خشن او در آهنگ های آرام و همراه با طنین جنگ آلبوم استفاده شده است . او در فیلم ارباب حلقه ها نقش آفرینی کرده است . صدای زمخت کریستوفر لی آلبوم آخر را یک حماسه کامل ساخته است .

.

.

بررسی تک تک آهنگ ها

.

Overture To The Hymn Of The Immortal Warriors : یک آهنگ ایسترمنتال . در این آهنگ حماسی از ساز های مربوط به جنگ استفاده شده است . ابتدای آهنگ شما کاملآ به فضای جنگ میروید . آهنگ به یکباره می افتد و سپس با صدای پیانو و صدای همخوان ها حالت اکستر به خود می گیرد . در ادامه شما به فضای کلیسا می روید استفاده از نوای مخصوص کلیسا کاملآ در تناسب با ابتدای آهنگ است .

.

The Ascension : نیز به مانند تراک اول کاملآ در فضای جنگ است و همسان شروع میشود . دکلمه های کریستوفر لی با آن صدای خشن آهنگ را به اوج می برد . بعد از دکلمه های او اریک شروع به خواندن می کند . بالا می خواند و با ریتمی آرام . این دو آهنگ از آهنگ هائی است که در آلبوم جدید برای اولین بار به اینگونه از منووار شنیده ایم .

.

King Of Kings : یک آهنگ آشنا . قبلآ از این دست کارها از منووار بسیار دیده ایم . آهنگی تند . آهنگی با استاندارد های هوی متال . صدای خفیف همخوان ها و خنده های شیطانی فضای خاصی به این آهنگ داده است . تنها فرق این آهنگ با آهنگ های آشنای منووار افت ناگهانی آهنگ و ادامه آن با دکلمه های کریستوفر لی و اریک آدامز است . بلافاصله بعد از اتمام دکلمه ها سولوی آهنگ شروع میشود .

.

Army Of The Dead Part 1 : این آهنگ و پارت دوم این آهنگ دارای لیریک یکسانی هستند که به دو صورت اجرا میشوند . این پارت فضای اکستری دارد . اریک شیوه جدیدی از خوانندگی اش را رو کرده است . آهنگی کاملآ حماسی . باید از موسیقی متال لذت برد و این اوج لذت است .

.

Sleipnir : یکی از بهترین های آلبوم . البته تمام آهنگ ها زیبا هستند . آهنگ با صحبت های آقای لی شروع میشود در بک گراوند صحبت های او صدای پای اسب های جنگی به گوش می رسد . آهنگ سپس شروع میشود . آهنگی با فضای آلبوم Warriors Of The World و شیوه خوانندگی آن آلبوم . Chorus آلبوم بسیار بسیار زیباست . آهنگ ادامه می یابد تا دوباره به Chorus می رسد . سپس ریتم تغییر می کند و بعد از آن سولوی زیبای گیتار الکتریک . واقعآ محشر است . در همچنین دورانی موسیقی ناب متال . واقعآ عالیست . آهنگ با تکرار Chorus پایان می یابد .

.

Loki God Of Fire : آهنگ تند و عالی Loki God Of Fire . آهنگی با باس لاین های قدرتی و سنگین . آهنگی با شناسنامه آلبوم جدید . آهنگ فوق العاده زیباست . شیوه خوانندگی اریک استثنائی است . سولوی آهنگ نیز خیلی عالیست . خنده های گهگاه اریک به آهنگ قدرت خاصی می دهد . پس از اتمام سولوی آهنگ ابهت خاصی به خود می گیرد . آهنگ با سولوی پس زمینه  و تکرار Chorus پایان می یابد .

.

Blood Brothers : آهنگی آرام و زیبا . تا حدودی در مایه های Master Of The Wind و Sword In The Wind . آهنگ با نوای گیتار الکتریک و طبل ( که حال و هوای جنگ را القا می کند ) ادامه می یابد . سولوی کوتاهی در ادامه می آید .

.

Overture To Odin : آهنگی ایسترومنتال . حال و هوای آهنگ همان حالو هوای آهنگ The Ascension است .  این آهنگ در EP منتشر شده قبل از انتشار آلبوم وجود داشت اما نام دیگری داشت . نام این آهنگ در EP,Odin Immortal Version بود .

.

The Blood Of Odin : باز با دکلمه های کریستوفر لی شروع می شود . صدای پس زمینه که فراز و فرودی متوالی دارد صدای ضعیف ضجه , باران , میدان جنگ و … است . کل آهنگ دکلمه های آقای لی است ولی در انتها آهنگ به اوج میرود و آقای لی نیز بالاتر می خواند .

.

Sons Of Odin : آهنگ بسیاز زیبائی است . کاملآ در استایل جدید آهنگ های منووار . بسیار سنگین نقش گیتار باس اساسی است . صدای شمشیر باز ما را به حال و هوای نبرد می برد . آهنگ فوق العاده زیبائی است . پس از دوبار خوانده Chorus سولوی آن شروع میشود . سولوی فوق العاده جذابی است . پس از اتمام سولو اریک بالا می خواند و هم خوانان او را همراهی می کنند . آهنگی فوق العاده با وقاری است . احساس خوشایند قدرت باز هم از شنیدن آهنگ های منووار به ما دست می دهد . 1 دقیقه پایانی با دکلکه های کریستوفر لی با پس زمینه ساز کلیسا پایان می یابد .

.

Glory Majesty Unity : یکی از آهنگ های مورد علاقه من در این آلبوم . آهنگ هراسناک شروع میشود . احساس ترسی که از شنیدن ابتدای این آهنگ به شما دست می دهد فوق العاده است . به یکباره آهنگ شما را غافلگیر می کند . این آهنگ نیز دکلمه است ولی عالی . فوق العاده حماسی است . صدای جنگ به وضوح در این آهنگ شنیده میشود . صدای فریاد سلحشوران , شمشیر ها , کشته شدن ها و ….. . در پایان خدای جنگ مخاطب قرار داده میشود و دکلمه گر او را می خواند و جملاتی را بر زبان می آورد که توسط سربازان تکرار می شود . صدای پس زمینه صدای تپش قلب است .

.

Gods Of War : یکی از بهترین های آلبوم . با صدای کوبش مانندی شروع می شود و با ضجه گیتار الکتریک ادامه می یابد در تمام این مدت صدای پس زمینه صدای ساز های جنگی من جمله شیپور جنگ است . آهنگ می خوابد و لریک شروع به خواندن می کند . پس از 2 بار تکرار Chorus آهنگ به نقطه جالبی می رسد . سولوی سرعتی درامز و گیتار الکتریک . فوق العاده تکنیکی و منوواری . آهنگ با فریاد های اریک پایان می یابد .

.

Army Of The Dead Part 2 : در مورد این آهنگ قبلآ توضیح دادم تنها باید بگویم فضای آهنگ کاملآ ارکسترال است . از آهنگهای کلیسا نیز استفاده بسیاری شده است .

.

Odin : آهنگی با ریتم کند گیتار الکتریک ولی کاملآ زیبا . ضربت های گیتار باس در طول آهنگ تمامآ مورد استفاده قرار گرفته اند . قسمت پایانی لیریک همان لیریک آهنگ های Army Of The Dead ,Part 1 ,2 هستند .

.

Hymn Of The Immortal Warriors : آهنگ با صحبت های اریک آغاز میشود . او در قسمت ابتدائی به مانند Master Of The Wind می خواند . سپس آهنگ با گیتار الکتریک ادامه می یابد . می توان از لحاظ ساختاری آن را با Sword In The Wind مقایسه کرد . سولوی آهنگ بسیار بسیار جالب و بدیع است .

,

Die For Metal : تراک 16 این آلبوم و تراک آخر است . کاملآ آهنگی با ساختار جدید از منووار شاهد هستیم . آهنگ با فریاد سربازان و جنگجویان شروع میشود . در لابلای آهنگ نیز صدای فریاد جنگ به گوش می رسد . آهنگ در ادامه با سولو های کوتاه ادامه می یابد . صدای فریاد های اریک منشآ قدرت است .

.

اگر بخواهم در یک جمع بندی آلبوم را بررسی کنم باید بگویم آلبومی ماندگار از منووار . آلبومی که تمی جدید از منووار را نمایان ساخت . آلبومی کاملآ حماسی . متال حقیقی در این آلبوم عرضه شده و به تمام دوستداران متال حقیقی پیشنهاد می کنم این شاهکار را از دست ندهند . به واقع یک آلبوم از گروههای اصیل متال بیشتر از چندین آلبوم گروههای منحرف شده از متال حقیقی می ارزد .

.

.